בישראל מעריכים כי ייתכן שעד 50 מהחטופים שבידי חמאס אינם בין החיים, זאת לפי מקורות מצריים שחשפו פרטים משיחות המשא ומתן - כך פורסם היום (שלישי) ב"וול סטריט ג'ורנל".

יהודי שוודיה על הכוונת: המזימה ארוכת השנים של איראן נחשפה | דיווח
"האיום של ביידן בגדר בגידה": הנשיא יעצור את הסיוע הצבאי לישראל?

כזכור, מוקדם יותר דווח ב"ניו יורק טיימס" כי קציני מודיעין ישראלים מעריכים כי לפחות 32 מתוך 136 השבויים שנחטפו על ידי חמאס מתו מאז תחילת המלחמה.

עוד על פי הדיווח, משפחותיהם של 32 החטופים, שמותם אושר, קיבלו הודעה, כך לפי ארבעה גורמים צבאיים ששוחחו בעילום שם כדי לדון בעניין הרגיש. הגורמים אמרו כי השוטרים בוחנים גם מידע מודיעיני לא מאושר שהצביע על כך שייתכן שגם נהרגו לפחות 20 חטופים אחרים.

מנהרה שבה הוחזקו חטופים בחאן יונס (צילום: דובר צה''ל)
מנהרה שבה הוחזקו חטופים בחאן יונס (צילום: דובר צה''ל)

מנהרה בחאן יונס בה הוחזקו חטופים (צילום: דובר צה''ל)
מנהרה בחאן יונס בה הוחזקו חטופים (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, למעלה מ-240 חטופים נתפסו על ידי חמאס המלך המתקפה הרצחנית של הארגון ב-7 באוקטובר, כאשר כמחצית מבני הערובה שוחררו, כמעט כולם במהלך הפסקת האש הזמנית בנובמבר.

הדיווח מגיע על רקע עסקת החטופים שמתגבשת בימים אלו עם חמאס ושנמצאת תחת חילוקי דעות פנימיים בין המנהיגים של ארגון הטרור, אשר מונעים מלהגיע להסכמה סביב ההצעה שגובשה בפסגה בפריז. על פי הדיווחים, הדינמיקה בארגון "התהפכה", וראש ממשל חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר "התעייף" לאחר ארבעה חודשי מלחמה, ומוכן לקבל את ההצעה להפסקת אש ראשונית של שישה שבועות.

מנגד, מנהיגי הארגון בחו"ל ובראשם הנייה, דורשים יותר ויתורים ורוצים לנהל משא ומתן על הפסקת אש קבועה שתביא לסיום המלחמה. בין הדרישות שלהם, הם מתנים ש"כל הפסקת אש תהיה מושתתת על סיום מוחלט של הלחימה", וחזרו על הדרישה להוצאה של כוחות צה"ל משטח הרצועה.

מנהלת החטופים הנעדרים השבים ומשפחותיהם בתגובה לדיווח: "על פי הנתונים הרשמיים שיש בידנו יש 31 חללים.  בטרם הפצת הכתבה נמסרה הודעה מסודרת לכלל משפחות החטופים על ידי קציני הקשר כי אין שינוי במצב ההערכות".