יממה אחרי ההודעה הדרמטית של ארמון המלוכה כי המלך צ'רלס השלישי אובחן כחולה סרטן, המונרך הבריטי תועד לראשונה בעת שיצא מהמעון שלו בלונדון אחרי הצהריים. בנו הצעיר, הנסיך הארי, הגיע היום לבריטניה כדי להיפגש עם אביו אחרי חודשים של נתק.

המלך שעומד בפני אתגר מורכב ומפתיע | מבחן חייו של צ'ארלס
מידע חדש מתוך הארמון: פרטים חדשים על מחלת הסרטן של המלך צ'ארלס

המלך (75) ורעייתו, המלכה קמילה, נראו מחויכים ברכב השרד בעת שעזבו את קלארנס האוס - המעון ששימש את המלך כאשר ששימש יורש העצר - ונסעו לארמון בקינגהאם, משם המריאו במסוק לאחוזה המלכותית בסנדרינגהם.

בארמון הבהירו שהמלך ממשיך בחובותיו הממלכתיים, ובראשם חתימה על מסמכים רשמיים ומפגש שבועי עם ראש הממשלה, רישי סונאק. עם זאת, לפי עצת הרופאים, המלך יימנע מאירועים פומביים שמצריכים מפגש פנים אל פנים עם קהל.

מי שצפוי להחליף אותו בחלק ניכר מהאירועים הרשמיים הוא יורש העצר הנסיך וויליאם, שישוב בעצמו מחר למלא את תפקידיו הפומביים אחרי הפסקה של שלושה שבועות, במהלכם היה לצד רעייתו, הנסיכה קייט, שמחלימה מניתוח בבטן, וטיפל בשלושת ילדיהם. גם המלכה קמילה ואחותו של המלך, הנסיכה אן, צפויות למלא את מקומו מדי פעם.

אחר הצהריים נחת הנסיך הארי בנמל התעופה הית'רו בלונדון אחרי שהגיע לבדו בטיסה מלוס אנג'לס כדי לבקר את אביו, בעוד רעייתו, הדוכסית מייגן מרקל, ושני ילדיהם נותרו בקליפורניה. לפי הדיווחים, המלך צ'רלס התקשר אישית לשני בניו כדי לבשר להם על דבר המחלה, עוד לפני הפרסום הרשמי, ובעקבות זאת הארי, הדוכס מססקס, מיהר לפנות את היומן כדי לטוס למולדתו, לראשונה מאז חודש יוני. עדיין לא ברור אם הוא ייפגש עם אחיו הבכור, עמו יש לו סכסוך ממושך.

ראש הממשלה סונאק הודה הבוקר כי הוא חש "בהלם ועצוב" כאשר נודע לו מחלת המלך והוסיף כי "למרבה המזל, זה התגלה בשלב מוקדם". הוא הביע תקווה כי צ'רלס "מקבל את כל הטיפול שהוא צריך ורושם החלמה מהירה" ואישר כי הוא בקשר קבוע עם המונרך וכי "אני אמשיך להיות אתו בקשר כרגיל".