משרד החוץ הסעודי הודיע הלילה (שלישי-רביעי) לארה"ב כי לא תהיה נורמליזציה עם ישראל אלא אם "תוכר מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967" ותיפסק "התוקפנות" ברצועת עזה, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

"חלון הזדמנויות קצר": מתקרבים לנורמליזציה עם סעודיה אחרי המלחמה?

הודעה זו מגיעה לאחר מסיבת עיתונאים בארצות הברית בה אמר דובר הביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, כי ממשל ביידן "קיבל משוב חיובי" מסעודיה ומישראל להמשיך ולקיים שיחות ודיונים על הנורמליזציה ביניהם.

עוד אמר קירבי גם באשר לעסקה המתגבשת לשחרור החטופים: "לא רוצה להרחיב איפה כל גורם נמצא באשר לאישור סופי. אנחנו מקווים שנוכל לסגור מאוד בקרוב". מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן: "יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אישר כי מעוניין בנורמליזציה עם ישראל לאחר המלחמה".

באשר לדיוני הנורמליזציה עם סעודיה נזכיר כי לפני שבוע, דווח באתר "בלומברג" שהמדינה הערבית חידשה את השיחות עם ארה"ב על "יצירת קשרי הגנה הדוקים", וזאת לאחר שאלו הופסקו בעקבות המלחמה בעזה. לפי הדיווח, השיחות התקיימו מוקדם יותר החודש באל-עולא שבערב הסעודית, בין ראש ממשלת סעודיה ויורש העצר מוחמד בן סלמאן ובין סנאטורים אמריקאים, בהם דנו גם במשא הקודם שבו דובר על הסכם בין סעודיה לישראל.