מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווחים שפורסמו הלילה (בין שלישי לרביעי) במייקרוסופט, איראן משכללת את פעולות הסייבר שלה. השכלול המדובר עשוי לשפר את יכולתם לפגוע בתשתיות משמעותיות בארה"ב, לטענת מומחים.

הטעות ב"סיכון המחושב" שסינוואר לקח על עצמו מתגלה כגורלית
דיווח: סעודיה סירבה לנורמליזציה עם ישראל ללא הכרה במדינה פלסטינית

פעולות סייבר איראניות המכוונות לישראל הופכות להיות ממוקדות ונועזות יותר, לטענת הדו"ח. התפתחות שחוקרים של מיקרוסופט מזהירים מפניה היא פעולות איראניות המתמקדות בהתערבות בבחירות 2024 בארה"ב.

פעולות סייבר הקשורות לאיראן הן לעיתים פעולות ממוחזרות משנים קודמות. 15 קבוצות סייבר הקשורות לאיראן נוספו למעקב של מיקרוסופט, לעומת תשע - מאז ה-7 באוקטובר.

עד נובמבר, קבוצות סייבר המקושרות לאיראן הרחיבו את היקף ההתקפות נגד מדינות שלדעתן מסייעות לישראל - ארצות הברית, בחריין, אלבניה ואיחוד האמירויות הערביות.

הפיצוץ בסמוך לקברו של קאסם סולימני באיראן. צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א

ממשל ביידן הטיל סנקציות על שישה פקידים איראנים על מעורבותם בתקיפות סייבר בשבוע שעבר. פעולה שבוצעה על ידי דמות חשודה במשמרות המהפכה המכונה "בשביל האנושות", השתמשה בבינה מלאכותית על מנת לבצע פעולת סייבר. השימוש בבינה מלאכותית מסמן "טכניקות חדשות שלא ראינו מהאקרים איראניים", לטענת חוקרי מייקרוסופט.

"לקראת הבחירות בארה"ב בנובמבר 2024, שיתוף הפעולה המוגבר בין קבוצות איראניות וקבוצות המזוהות עם איראן מהווה אתגר גדול יותר לעוסקים בהגנה על טוהר הבחירות", אמרו החוקרים. "קבוצות השפעה והאקרים מייצרים סביבת איומים מורכבת ומסוכנת יותר".