ניקי היילי, המועמדת היחידה שנותרה בהתמודדות מול דונלד טראמפ בבחירות המקדימות לנשיאות במפלגה הרפובליקנית, סבלה הלילה ממפלה מבישה כאשר הפסידה בפריימריז בנבדה, שבהן הנשיא לשעבר לא השתתף כלל.

היילי קיבלה 31.7 אחוז מהקולות בפריימריז הבלתי מחייבים שהתקיימו בנבדה, כאשר במקום הראשון הגיעה האפשרות של "אף אחד מבין המועמדים" עם 61.8 אחוז, עדות להעדפה של המצביעים כי טראמפ יהיה המועמד.

הנשיא לשעבר עצמו ישתתף באסיפות ההצבעה שהמפלגה הרפובליקנית בנבדה תקיים מחר, בהן היילי לא תשתתף, כאשר טראמפ צפוי לנצח בקלות ולגרוף את 26 הנציגים שהמדינה שולחת לוועידת המפלגה שתקבע את המועמד לנשיאות.

בקמפיין של היילי הבהירו שהם מתמקדים בפריימריז הבאים שיתקיימו בהמשך החודש בקרוליינה הדרומית, שם היא שימשה מושלת, וגם בהצבעות של הסופר טיוזדיי בחודש הבא. "לא הוצאנו אפילו טיפת אנרגיה על נבדה", אמרה מנהלת הקמפיין, בטסי אנקני. "החלטנו בשלב מוקדם שלא נשלם 55 אלף דולר לישות של טראמפ כדי להשתתף בתהליך שמבוים לטובת טראמפ".

בצד הדמוקרטי, הנשיא ג'ו ביידן ניצח כצפוי בפריימריז בנבדה עם 89.4 אחוז מהקולות, כאשר במקום השני הגיעה האפשרות של "אף אחד מהמועמדים" עם 5.8 אחוזים, בעוד הסופרת מריאן וויליאמסון סיימה עם 2.8 אחוזים.

"הדמוקרטים בנבדה מייצגים את עמוד השדרה של האומה שלנו: עובדי איגוד שבונים את מעמד הביניים, מהגרים שהגיעו לפה בחיפוש אחרי הזדמנות, ומשפחות מכל הסוגים שראויות לכבוד, חירות אישית וסיכוי הוגן בחלום האמריקאי", אמר ביידן. "הלילה הם הראו לכולנו - אנחנו עדיין חיים באמריקה שבה כל אחחד מקבל יחס של כבוד והגינות. לא משאירים אף אחד מאחור".