ארה"ב לקחה אחריות היום (רביעי) על תקיפת מל"ט בלב בירת עיראק, בגדד. עקב התקיפה, נהרגו שלושה בני אדם ובהם אבו בקיר אל-סעדי, מפקד גדודי חיזבאללה בעיראק. על פי דיווח באיראן, כל שלושת המחוסלים הם מפקדים בכירים בגדודי חיזבאללה העיראקי.

ישראל תעצור את הסיוע ההומניטרי? בכיר חמאס שוב חשף את נקודת החולשה
אהוד יערי חשף בשידור: ההדלפה שגרמה למבוכה בין חיזבאללה לחמאס

ערוץ סקיי ניוז בערבית דיווח כי מדובר בתקיפה מדויקת לעבר רכב השייך למיליציות השיעיות בעיראק, כאשר שוגר יותר מטיל אחד. בסעודיה דווח כי התקיפה האווירית כוונה לאותו בכיר שחוסל אבו בקיר אל-סעדי.

החיסול הדרמטי בבגדאד (צילום :רשתות ערביות)

פיקוד המרכז האמריקאי אישר כי אירעה "תקיפה חד צדדית" נגד מפקד בכיר בגדודי חיזבאללה עיראק. עוד הוסיפו כי הוא היא "אחראי באופן ישיר לתכנון ולהשתתפות בהתקפות על כוחות אמריקאיים באזור". כמו כן, מסרו: "ארה"ב תמשיך לנקוט בפעולה נדרשת כדי להגן על אנשינו לא נהסס למצות את הדין עם מי שמאיימים על בטיחות הכוחות שלנו".

בתוך כך, בעיראק ובסוריה ממשיכות ארצות הברית ובריטניה לפעול נגד נגד המליציות האיראניות. על פי הדיווחים, עשרות טרוריסטים נהרגו בתקיפות עד כה. אתרי מיליציות רבים כבר פונו לאחר שהתקבלו האזהרות האמריקאיות. כמו כן, כלי טיס השמידו יותר מ-20 מטרות השייכות למיליציות הנתמכות על ידי איראן במזרח סוריה.