גורם אמריקאי רשמי אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) לרשת CNN כי התקיפה של ארצות הברית בעיראק, בה נהרגו מפקדים של מיליציית חיזבאללה המקומית, לא מסמנת את סופה של סדרת פעולות התגמול שאישר נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר. לדברי אותו גורם, צפויות פעולות נוספות בתגובה למותם של שלושת החיילים האמריקאים בתקיפת הכטב"ם בירדן.

בתקשורת בעיראק הודיעו רשמית: זה בכיר גדודי חיזבאללה שחוסל בבגדד

בתוך כך, רשת "אל-מיאדין" הלבנונית המזוהה עם חיזבאללה דיווחה על פיצוצים במחוז חודיידה בתימן. בנוסף, דווח על תקיפות אמריקאיות-בריטיות באזור אל-קטינאת בבאקים שבמחוז סעדה בתימן.

ארה"ב לקחה אמש אחריות על תקיפת מל"ט בלב בירת עיראק, בגדד. עקב התקיפה, נהרגו שלושה בני אדם ובהם אבו בקיר אל-סעדי, מפקד גדודי חיזבאללה בעיראק. על פי דיווח באיראן, שלושת המחוסלים הם מפקדים בכירים בגדודי חיזבאללה העיראקי.

החיסול הדרמטי בבגדאד (צילום :רשתות ערביות)

פיקוד המרכז האמריקאי אישר כי אירעה "תקיפה חד צדדית" נגד מפקד בכיר בגדודי חיזבאללה עיראק. עוד הוסיפו כי הוא היא "אחראי באופן ישיר לתכנון ולהשתתפות בהתקפות על כוחות אמריקאיים באזור". כמו כן, מסרו: "ארה"ב תמשיך לנקוט בפעולה נדרשת כדי להגן על אנשינו לא נהסס למצות את הדין עם מי שמאיימים על בטיחות הכוחות שלנו".

ערוץ סקיי ניוז בערבית דיווח כי מדובר בתקיפה מדויקת לעבר רכב השייך למיליציות השיעיות בעיראק, כאשר שוגר יותר מטיל אחד. בסעודיה דווח כי התקיפה האווירית כוונה לאותו בכיר שחוסל אבו בקיר אל-סעדי.