קן ראלף בן ה-59, תושב בריטי המתגורר בפורטוגל, סיפר כי כריסטיאן ברונקר - החשוד המרכזי בחטיפתה של מדלן מקאן ב-2007 - ניסה לגייס חבר משותף שיסייע לו למצוא ילד צעיר שאותו הוא יוכל למכור לזוג ללא ילדים. ראלף טען כי החשוד הציע את ההצעה לאותו חבר, שחי באוהל באזור מרוחק בחוף האלגרבה הפורטוגלי והיה חסר כל, כך נמסר ל-Sky News.

שבוע לאחר מכן, כאשר ראלף שהה בבריטניה, הוא שמע על היעלמותה של מקאן בת השלוש מדירת הנופש שבה שהתה משפחתה בפראיה דה לוז. האיש מיהר לתחנת המשטרה ודיווח על מה שידע בנוגע לתכנון חטיפת הילדה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מדלן מקאן (צילום: REUTERS/Stephen Hird )
מדלן מקאן (צילום: REUTERS/Stephen Hird )

עם שובו לפורטוגל, גילה כי חברו נעלם יחד עם האוהל, וברונקר נעלם אף הוא. ראלף מעולם לא ראה את שניהם שוב מאז. כאשר זהותו של החשוד בחטיפת הפעוטה פורסמה ב-2020, ראלף זיהה אותו מהתמונות בתקשורת ופנה שוב למשטרה כדי למסור את עדותו.

הוא סיפר שהכיר את החשוד, מכיוון ששניהם נהגו לחנות בקרוואנים שלהם על חוף ברנקו המרוחק. הוא אמר כי ברונקר נהג לחנות את הקרוואן שלו בצמחייה הסבוכה בחוף, במקום בו יכול היה להסתתר ולמכור סמים. ראלף אף אישר כי התמונות שהמשטרה פרסמה הן של אותו האיש שהכיר, כך לפי הדיווחים ב-Sky News.

חיפושים אחר מדלן מקאן בפורטוגל (צילום: רויטרס)
חיפושים אחר מדלן מקאן בפורטוגל (צילום: רויטרס)

בנוסף, מייקל טטשל, חבר קרוב של ברונקר, סיפר שהוא נהג לדבר על מכירת ילדים, אולי למרוקו. משטרת סקוטלנד יארד תמיד האמינה שמדלן מקאן נחטפה במבצע שתוכנן היטב, מה שמתיישב עם עדותו של ראלף.

ברונקר, שזהותו המלאה לא מתפרסמת עקב חוקי הפרטיות בגרמניה, עדיין נחשב לחשוד המרכזי בפרשת מדלן מקאן, אך טרם הוגש נגדו כתב אישום מאחר והוא מכחיש כל מעורבות בהיעלמותה. כיום הוא מרצה שבע שנות מאסר בכלא הגרמני בגין אונס של אישה אמריקאית מבוגרת, פשע שביצע בפראיה דה לוז בשנת 2005.