נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן בן ה-81, ממשיך לטעון כי זכרונו אינו מטעה אותו ועובד מצוין - ומוכיח אחרת. הנשיא הקלאמזי, שצבר לא מעט פדיחות בשנותיו הפוליטיות, הוסיף הלילה (בין חמישי לשישי) פאדיחה נוספת למאגר, והפעם - מול נשיא מצרים א-סיסי, לו הוא נתן ג'וב חדש - כנשיא מקסיקו.

עדיין לצדנו? ביידן על הפעילות בעזה: "התגובה של ישראל מוגזמת"
"מאות בתים נהרסו": זהו סכום הענק של הנזק הכלכלי בדרום לבנון | דיווח

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא הלילה הצהרה מיוחדת לתקשורת בעקבות החלטתו של התובע שחקר את פרשת המסמכים המסווגים שנמצאו בביתו, שהחליט אמש שלא להעמידו לדין. אחרי שהתבלבל השבוע, בשתי הזדמנויות שונות, בין מנהיגים חיים לשניים שהלכו לעולמם, נשאל ביידן על בעיות הזיכרון שלו. 

הוא השיב: "אני אדם מבוגר ואני יודע מה אני עושה. הזיכרון שלי בסדר גמור ואני האדם המתאים ביותר במדינה הזו להיות הנשיא". אך בהמשך, כשנשאל על המלחמה בעזה, כינה את נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי "נשיא מקסיקו". הוא החריף דרמטית את הביקורת כלפי ישראל ואמר כי "התגובה הצבאית בעזה מוגזמת".

"בהתחלה נשיא מקסיקו א-סיסי לא רצה לפתוח את המעבר כדי לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי - דיברתי איתו ושכנעתי אותו לפתוח את המעברים", אמר ביידן. "דיברתי עם ביבי כדי שיפתח את המעברים בצד הישראלי, דחפתי ממש חזק". בארצות הברית וברשתות החברתיות לא נתנו להתבטאות המביכה לעבור ללא סערה וביקרו רבות את הנשיא המכהן.