כשנתיים מפרוץ המלחמה בין רוסיה לשכנתה אוקראינה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העניק ריאיון חריג למגיש האמריקאי השמרן טאקר קרלסון, ושוחח איתו על תמונת המצב במלחמה ועל המטרות הנוכחיות של רוסיה מול אוקראינה. עוד הוא שלל את האפשרות של פלישה לפולין או לטביה, מדינות שבהן לדבריו, למוסקבה "אין עניין".

הג'וב החדש של א-סיסי? הפדיחה החדשה של ביידן באמצע ההצהרה | צפו

בשיחה עם קרלסון, מנחה פוקס ניוז לשעבר, קרא פוטין לארצות הברית "לעשות הסכם" לוותר על השטח האוקראיני לרוסיה כדי לסיים את המלחמה. הוא ביקש לפנות ישירות לשמרנים האמריקאים, בזמן שהמחוקקים הרפובליקנים מעכבים את הסיוע לאוקראינה בגבעת הקפיטול.

פוטין קרא כי התבוסה של רוסיה במלחמתה עם אוקראינה היא פשוט "בלתי אפשרית. היו קריאות להנחיל תבוסה אסטרטגית לרוסיה בשדה הקרב - זה לא יקרה לעולם". עם זאת, פוטין היה ישיר מהרגיל לגבי האופן שבו הוא רואה את פלישתו לאוקראינה מסתיימת: לא עם ניצחון צבאי, אלא באמצעות הסכם עם המערב.

עוד ציין פוטין כי ניתן להגיע להסכם בנוגע לשחרורו של איוון גרשקוביץ', העיתונאי האמריקני של "וול סטריט ג'ורנל", שנעצר לפני כמעט שנה ברוסיה. "אנחנו מוכנים לפתור את הסוגיה הזו, אבל יש כמה תנאים שנידונים בערוצים מיוחדים", הסביר. 

הראיון, היה הראשון של פוטין עם כלי תקשורת מערבי מאז תחילת מלחמתו המלאה באוקראינה והראשון שלו עם אחד אמריקאי מאז 2021. בעוד שפוטין העניק באופן קבוע ראיונות לכלי תקשורת מיינסטרים אמריקאים בשני העשורים הראשונים שלו בשלטון, אמר דוברו שהקרמלין בחר הפעם בקרלסון משום שאותם מקורות מסורתיים נוקטים ב"עמדה חד-צדדית בלבד" ביחס לרוסיה.