שופט פדרלי הורה אמש (חמישי) רשמית לנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ לשלם 83.3 מיליון דולר לעיתונאית אי.ג'ין קרול, שתבעה אותו דיבה על הכחשותיו בשנת 2019 כי תקף אותה מינית - מעשה שבו הורשע במשפט קודם שהתקיים במאי אשתקד. השופט אישר אמש את פסק דין חבר המושבעים, שנקבע בחודש שעבר. רגעים בודדים לאחר הפסיקה, טראמפ תקף כי מדובר בהחלטה "מגוחכת לחלוטין", והדגיש כי בכוונתו לערער עליה.

הג'וב החדש של א-סיסי? הפדיחה החדשה של ביידן באמצע ההצהרה | צפו

מתן פסק הדין לוקח את קרול צעד אחד קרוב יותר למטרתה, אך זוי רק תחילתו של תהליך שיכול להימשך חודשים או יותר - תלוי כמה זמן נמשך תהליך הערעור. במידה ותזכה, זה יהיה פסק הדין השני שקרול זוכה נגד טראמפ. בשנה שעברה העניק לה חבר מושבעים פיצויים בסך 5 מיליון דולרים לאחר שהוכח כי טראמפ אחראי על התעללות מינית והשמצה על כך שהכחיש את האשמת האונס של קרול, ואמר כי היא לא הטיפוס שלו והמציאה את הסיפור כדי למכור עותקים של ספרה.

דונלד טראמפ בהגעתו לבית המשפט במנהטן (צילום: רויטרס)

חבר מושבעים החליט שקרול צריכה לקבל פיצויים בסך 83.3 מיליון דולרים כדי לתקן את המוניטין שלה, לפצותה ולהעניש את טראמפ. בארה"ב מעריכים כי טראמפ ככל הנראה ישלם ערבות שתעכב את אכיפת פסק הדין למשך הערעור. 

כזכור, בפוסט שפרסם ברשת החברתית שבבעלותו, "Truth Social", טראמפ טען כי הוא נתון ל"ציד מכשפות" מצד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, והכריז: "אני מתנגד באופן מלא לשני פסקי הדין, ואערער על ציד המכשפות הזה שמכוון ביידן נגדי ונגד המפלגה הרפובליקנית". הוא הוסיף כי "מערכת המשפט שלנו יצאה משליטה ועושים בה שימוש כנשק פוליטי. הם לקחו את כל הזכויות מהתיקון הראשון לחוקת ארה"ב (התיקון הנוגע לחופש הדיבור)". טראמפ חתם את הפוסט בקביעה באותיות גדולות: "זו לא אמריקה!".
 
קרול טענה במקור שטראמפ אנס אותה לפני קרוב ל-30 שנה. היא העלתה את טענותיה בפומבי לראשונה בשנת 2019, בהשראת תנועת MeToo, ומאז דחתה את ההאשמות החוזרות ונשנות של טראמפ שהיא ממציאה את הסיפור משום שהיא מתנגדת לעמדותיו הפוליטיות, ושהמציאה את האונס כדי לקדם את מכירת ספר הזיכרונות שלה. לפי קרול בת ה-80, טראמפ אנס אותה בחדר הלבשה של חנות בגדים בניו יורק בשנת 1996.
 
את תביעת הדיבה הגישה קרול על בסיס חוק בניו יורק שמאפשר לנפגעות תקיפה מינית לתבוע את מי שתקפו אותן גם זמן רב אחרי שהוחלה התיישנות על המעשים. לבית המשפט הפדרלי במנהטן, שם התייצב טראמפ, יש את הסמכות להטיל על הנאשמים עונשים - אך לא לקבוע הרשעה פלילית. קרל תבעה מטראמפ פיצויים של יותר מ-10 מיליון דולר על הכחשותיו ב-2019, השנה שבה חשפה את טענותיה. טראמפ, כאמור, דחה אז את ההאשמה באונס ואמר שהיא "לא הטיפוס שלו".