בכתבה מיוחדת ב"וול סטריט ג'ורנל", פורסם הטור של מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו ומייק פנס, סגנו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ. בטור השניים טוענים כי בתגובה להרג שלושת החיילים האמריקאים, על ארצות הברית לתקוף את איראן.

לאחר שהכחיש את האונס: סכום העתק שטראמפ ישלם לעיתונאית שתקף מינית
הג'וב החדש של א-סיסי? הפדיחה החדשה של ביידן באמצע ההצהרה | צפו

"הסלמה בתוקפנות האיראנית עלתה בחייהם של שלושה חיילים אמריקאים בירדן. מעשי האלימות הבלתי נסבלים הללו על ידי נותנת החסות המובילה בעולם לטרור במדינה לא יכולים עוד להישאר ללא עונש. ארה"ב חייבת להגיב במפגן כוח מידי וחד משמעי שיתחיל להחזיר את ההרתעה לא רק במזרח התיכון אלא בכל העולם", נכתב בפתח טור הדעה.

"במהלך שלוש השנים האחרונות, הדיפלומטים של הנשיא ביידן ביצעו שוב ושוב פתיחות וויתורים לאיראן, מה שרק העצים את ההתנהגות התוקפנית של המשטר. ממשל ביידן החזיר לאחור את אסטרטגיית הלחץ המקסימלי של ממשל טראמפ, הסכים לתשלום כופר של 6 מיליארד דולר עבור חמישה בני ערובה אמריקאים, איפשר לאיראן לייצא יותר נפט לסין מאי פעם, והסיר את ייעוד הטרור של החות'ים. גרוע מכך, ממשל ביידן המשיך בניסיון להחיות את הסכם הגרעין עם איראן, שיחזיר את טהראן למסלול המהיר להשגת נשק גרעיני", תקפו.

עוד הוסיפו: "התוצאה של הפיוס הזה היא מלחמה, שמתחילה ב-7 באוקטובר עם הזוועות של חמאס נגד ישראל. בארבעת החודשים שחלפו מאז, ממשל ביידן המשיך לנקוט לפיוס על ידי סירוב להגיב בכוח להסלמה ולתקיפות של איראן".

תקיפת משמרות המהפכה בעיראק (צילום :רשתות ערביות)

השניים הבהירו כי "כדי לשמור על החיילים שלנו ועל האומה שלנו בטוחים, ממשל ביידן חייב לנקוט עמדה איתנה יותר כלפי איראן. הם מבינים רק כוח. בנוסף, לביטול תוכנית הפעולה המקיפה המשותפת, ממשל טראמפ פתח במסע לחץ מרבי שכלל אכיפת סנקציות משתקות על איראן. רק על ידי חזרה ללחץ מרבי תוכל ארה"ב להחזיר את היציבות לאזור ולהגן כראוי על חייהם של אנשי השירות האמריקאי ובעלות בריתנו. אנו מעודדים את ממשל ביידן לבטל את הוויתור של 10 מיליארד דולר על הסנקציות בנובמבר. המשטר בטהרן משתמש בכספים אלה כדי לממן טרור, מוות וסבל ברחבי המזרח התיכון. כמנהיג העולם החופשי, הנשיא חייב גם לקרוא לבנקים הבינלאומיים לתפוס את הכספים של כל הנציגים האיראנים הפועלים באזור".

"אף אחד לא רוצה מלחמה; כל אדם הגון בז לזה", הוסיפו, "זו הסיבה שאנחנו בממשל טראמפ בנינו מודל של הרתעה שמנע בהצלחה מיריבים של אמריקה מלעסוק בתוקפנות. מודל ההרתעה הזה הורשה להתפוגג לטובת פיוס, וכתוצאה מכך, העלויות הדרושות להחייאתו עלו, לא רק במזרח התיכון, אלא ברחבי העולם".

הם טוענים כי הצעד הראשון צריך להיות תגובה להתקפות הקטלניות של איראן במתקפות הרסניות. "לא רק לשים קץ להסלמה של טהראן ולשמור על ביטחונם של חיילים אמריקאים, אלא להתחיל לכונן מחדש את מודל ההרתעה שמרחיק מלחמה. על הצבא האמריקני להשמיד מטרות איראניות בעלות ערך גבוה, כולל תוכנית הגרעין של טהראן, חיל הים ותשתיות הנפט. שביתות בטלגרפות על מחסנים ריקים לא משיגות דבר. פיוס מעולם לא עבד פעם אחת בהיסטוריה, וזה לא יעבוד עכשיו".

"הבטיחות והביטחון של האומה ואזרחיה חייבים תמיד להישאר בראש סדר העדיפויות. מי שמתנדב להגן על חירויותינו לא צריך להישאר לבד. מי שמקריב את ההקרבה האולטימטיבית בשירות למדינה שלנו ראוי לצדק. ומי שמעז לאיים על האינטרסים של אמריקה ראויה לתזכורת שהם יתחרטו על כך".