גורם אמריקני מסר לרשת Sky News Arabia היום (שישי) כי ממשלת ישראל הודיעה לבית הלבן ש"צה"ל עומד לפתוח במבצע צבאי גדול בעיר רפיח" בדרום רצועת עזה, ורמז לנכונות להפעיל "לחץ על מצרים" על מנת לפתוח את הגבולות עבור פליטים פלסטינים.

ישראל דחתה את רוב הדרישות של חמאס לעסקת חטופים חדשה

הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם, הוסיף כי ישראל הודיעה בשעות האחרונות לממשל האמריקני, ובמיוחד לפנטגון, על פרטי המבצע הצבאי ברפיח, הדורש "פינוי התושבים באופן שמבטיח את ביטחון הגבול עם מצרים".

הפקיד הסביר כי "מפלגות רבות בוושינגטון, בעיקר רוב גדול בקונגרס הן בסנאט והן בבית הנבחרים, תומכות בתוכנית השליטה הישראלית ברפיח, בגלל ערבויותיה לחיסול תנועת חמאס ולשלוט ברשת המנהרות".

הוא הודה כי "למרות הצהרתו של הנשיא ג'ו ביידן שהוא אינו תומך במבצע כזה, מנהיגי צבא וביטחון אמריקאים בפנטגון וסוכנות הביון המרכזית (CIA) אינם מתנגדים לכך בשיחותיהם הבלתי מוצהרות", משום שהדבר "יאיץ את המלחמה בעזה ויקרב אותה לסיומה לפני הבחירות לנשיאות" שעתידות להיערך בחודש נובמבר.

מצרים מצידה שלחה כ-40 טנקים ונגמ"שים לצפון מזרח סיני במהלך השבועיים האחרונים כחלק מסדרת צעדים לחיזוק הביטחון בגבולותיה עם עזה, כך לפי דיווח ברויטרס. 

מוקדם יותר, לשכת ראש הממשלה מסרה כי נתניהו הנחה את צה"ל ומערכת הביטחון להביא לקבינט תוכנית מוסדרת לפינוי אוכלוסייה אזרחית מהאזור: "אי אפשר להשיג את מטרת המלחמה של חיסול החמאס ולהשאיר ארבעה גדודי חמאס ברפיח. מנגד ברור שפעולה עצימה ברפיח מחייבת פינוי אוכלוסיה אזרחית מאזורי הלחימה", נמסר מהלשכה. 

בתוך כך, סטפן דוז'ריק, דוברו של מזכ"ל האו"ם, מסר כי "האוכלוסייה האזרחית ברפיח צריכה להיות מוגנת, אבל האו"ם מסרב לראות עקירה המונית באזור".