דיווחים ב"דיילי מייל" הבריטי אתמול (שישי): איראן מגייסת מוסלמים-שיעים בריטים כדי שירגלו אחרי יהודים ומתנגדים למשטר בטהרן. זאת במטרה לאסוף מידע שעשוי לשמש את משמרות המהפכה לבצע תקיפות על אדמת בריטניה, כך לפי הדיווח. משרד הפנים של הממלכה: "תמיד עומדים מפני כל איום של מדינות זרות".

כחמישית מהבריטים סבורים: ישראל תהיה נגד בריטניה במלחמת העולם השלישית
בסוריה טוענים: "התקיפה בדמשק כוונה לבכירים איראנים"

הפגנה פרו פלסטינאית לונדון  (צילום: רויטרס)
הפגנה פרו פלסטינאית לונדון (צילום: רויטרס)

לפי מקורות ישראלים ובריטים שמסרו את הדיווח, מגייסים ממשמרות המהפכה האסלאמית (IRGC) יוצרים קשר עם שיעים בריטיים כאשר הם ניגשים אליהם כשאלו מבקרים באתרים דתיים באיראן ובעיראק. לאחר מכן, הם מבקשים מהם לחזור לבריטניה ולאסוף מידע על יהודים בריטים בולטים או על בתי כנסת. בנוסף, חלקם מרגלים אחר מתנגדי משטר איראנים השוהים בבריטניה, כיוון שמשטר טהרן האשים אותם בהסתה נגד המשטר ובליבוי הלהבות באיראן.

גורם ישראלי רשמי אמר לעיתון כי מאז ה-7 באוקטובר יצאו אזהרות באופן גבוה מהרגיל בבריטניה, והתריעו על תקיפות אפשריות של משטר איראן ושלוחיו: "אנחנו  לא יודעים מה היקף הסוכנים האיראנים באירופה ובריטניה, אבל כל מה שצריך זה אחד שיחמוק מהרשת".

מומחים נוספים הזהירו כי איראנים שבאים ללמוד באוניברסיטאות כסטודנטים בינלאומים במלגת המדינה - יכולים גם הם להיות מרגלים. לפי בכירה בארגון שנושאו הוא נגד איראן הגרעינית, בכירי משמרות המהפכה יוצרים קשר עם שיעים בריטים שמקורם בפקיסטן עיראק ולבנון ויצירת הקשר כנראה נעשה בכרבלא (קרב כרבלא), במסגרת פסטיבל ארבאין שעולים אליו לרגל 20 מיליון איש.

דגלי בריטניה וישראל (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
דגלי בריטניה וישראל (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

מקור נוסף אמר לעיתון שכשמשמרות המהפכה רצו להתנקש או לחטוף מישהו על אדמת בריטניה, הם השתמשו לעיתים קרובות ברשתות פשע בריטיות מאורגנות, וזאת מכיוון שקשה למרגלים איראנים לפעול על אדמת בריטניה.

השבוע, התברר כי משמרות המהפכה שלחו זוג איראני לשבדיה בשנת 2015, תוך שימוש בכיסוי של מבקשי מקלט אפגנים. בני הזוג חיו בארץ כ'תא רדום' עד שנת 2021 אז הופעלו להתנקשות ככל הנראה בשלושה יהודים בולטים. אבל הם נעצרו על ידי שירותי הביטחון.

משרד הפנים של בריטניה אמר: "בריטניה תמיד תעמוד בפני איומים מצד מדינות זרות. אנחנו מעריכים כל הזמן איומים פוטנציאליים".