באמצע מלחמה: נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי החליף את הרמטכ"ל של צבא אוקראינה לפני כיומיים (חמישי), וזאת כחלק מרצון לחדש את הכוחות. בנוסף, הוא גם מנה חמישה גנרלים ושני אל"מ שהוא מתכוון לקדם במסגרת השינוי הגורף. עם זאת, פקידים מערביים ומומחים צבאיים הזהירו כי ללא סיוע ארה"ב, קיימת אפשרות של קריסת החזית בהמשך השנה.

לקראת סוף המלחמה באוקראינה? פוטין בקריאה נדירה לארה"ב: "עשו הסכם" | צפו בריאיון
פוטין יכול לחגוג? המלחמה באוקראינה תיראה ב-2024 אחרת לגמרי

בניו יורק טיימס דיווחו כי אנליסטים צבאיים מערביים סוברים כי 2024 תהיה שנת בנייה מחדש של אוקראינה, ועדיין, הגנרל אלכסנדר סטניסלבוביץ' סירסקי, המפקד העליון של הכוחות המזוינים של אוקראינה, יצטרך להבין כיצד להעסיק חיילים בצורה הטובה ביותר כדי לעצור את ההתקפה הרוסית תוך יצירת כוחות לחימה חדשים ויעילים. עליו למנוע את ההתקדמות של פוטין, ומדובר בדבר מסובך, בעקבות מחסור קריטי בחיילים ובתחמושת, בעיקר כשהחיילים האוקראינים מותשים, וכך גם מערכות ההגנה האוויריות, שמגנות על האזרחים מפני טילים רוסיים.

מתקפת הטילים המאסיבית על מוסקבה | מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום :רויטרס)

עדיין, הם מדווחים, יעברו לפחות כמה חודשים עד שהיעדר סיוע מחודש ישפיע באופן נרחב. בלעדי הסיוע, קשה לראות את אוקראינה שומרת על עמדתה הנוכחית בשדה הקרב. עד החודש הבא, אוקראינה עלולה להיאבק בביצוע התקפות נגד מקומיות, ובתחילת הקיץ, ייתכן שהצבא שלה יתקשה להדוף תקיפות רוסיות, אומרים הגורמים הרשמיים והאנליסטים לניו יורק טיימס.