הסנאטור כריס ואן הולן, מי שידוע בביקורת על מדיניות ישראל, טען הלילה (שלישי) בסנאט האמריקאי  כי "ילדים בעזה מתים כעת מהעובדה שלא מגיע אליהם מזון בצורה מכוונת. בנוסף לאימה של החדשות הללו, דבר אחד נוסף נכון, זה פשע מלחמה. זה פשע מלחמה ע"פ כל ספר לימוד. וזה הופך את אלה שעומדים מאחורי זה לפושעי מלחמה".

הדילמה של ביידן: מה הצעד הבא של ארה"ב במבוך המזרח-תיכוני? | זלמן שובל

ואן הולן הוסיף: "זה חלק מדפוס. דפוס שבו ראש הממשלה נתניהו מודה לנשיא ביידן ולארה"ב על הסיוע הצבאי המשמעותי אבל אחר כך בעיקר דוחה את בקשותינו".

דבריו של הסנאטור מגיעים ברקע הקרבות בקונגרס סביב הסיוע לישראל. ארה"ב נמצאת בעיצומה של שנת בחירות, והרפובליקנים לא מעוניינים להעניק לנשיא ביידן כעת הישג פוליטי. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שצפוי לפי כל ההערכות להתמודד בקרב חוזר מול ביידן על הנשיאות בנובמבר, כבר קרא לרפובליקנים להתנגד להצעה.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

 גם בסנאט השמיעו שורת מחוקקים, בהם גם דמוקרטים שמתוסכלים מההגבלות בתחום ההגירה או כאלה שדורשים להגביל את הסיוע לישראל, התנגדות או הסתייגות מחבילת הענק. עם זאת, הסנאט אישר הלילה חבילת סיוע לישראל, לאוקראינה ולטיוואן. 

כאמור חבר המפלגה הדמוקרטית וסנאטור מטעם מדינת מרילנד ידוע בביקורת על מדיניות ישראל. הוא היה אחד מ-20 סנאטורים דמוקרטים שהאיצו בממשל האמריקאי לפעול כנגד פינוי פלסטינים וכן גם היוזם של מכתב 24 סנאטורים דמוקרטים, שקראו לחקור את מותה של שירין אבו עאקלה ו היוזם של מכתב 15 סנאטורים דמוקרטים נגד מתן פטור מוויזה לישראלים.