רשת "אל-ערביה" הסעודית דיווחה מוקדם יותר היום (שלישי) כי המשלחת הישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע יצאה לפני זמן קצר לקהיר. במקביל, העיתון הלבנוני "אל־אחבאר": המצרים ביקשו ממשלחת חמאס לחזור לקהיר כי "יהיה משהו חדש אחרי המפגש של ארה"ב, מצרים, קטאר וישראל".

ביידן: "עובדים על עסקת חטופים שתוביל להפסקת לחימה של שישה שבועות לפחות"
מתווכת דו פרצופית: "קטאר היא חלק מציר הרוע נגדנו" | האזינו

במקביל ועל פי גורמים מצרים, המתווכות הזמינו את נציגי חמאס להגיע לקהיר אחרי המפגש שיתקיים היום. העיתון הלבנוני "אלאח'באר" דיווח כי מצרים ביקשה ממשלחת חמאס לשוב משום ש"יהיו חדשות". מקורות יודעי דבר, מסרו לעיתון, שחמאס השיב בחיוב והסכים לשלוח משלחת. 

בה בעת, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן ביקר את ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בבירת קטאר, דוחא. כזכור, בסוף השבוע שר החוץ האיראני נועד עם מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה, בלבנון. לפי הדיווח בלבנון, עבדאללהיאן ונסראללה דנו על ה"התפתחויות המדיניות והביטחוניות" באזור, בדגש על המצב ברצועת עזה, דרום לבנון ושאר חזיתות ציר הרשע שמכונה בפיהם "ציר ההתנגדות". השניים שוחחו גם על המצב בלבנון והאזור. 

חוסיין אמיר עבדאללהיאן, נג'יב מקתי (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)
חוסיין אמיר עבדאללהיאן, נג'יב מקתי (צילום: REUTERS/Mohamed Azakir)

עבדאללהיאן נפגש לאחר מכן גם עם ראש הממשלה המקומי, נג'יב מיקאתי, והדגיש בפניו את "המשך התמיכה של טהרן בביטחונה ויציבותה של לבנון". מיקאתי אמר לשר החוץ האירני כי "המצב מורכב ויש להמשיך במאמצים להפסקת האש בעזה. אנחנו רוצים שלום ויציבות באזור". בהמשך נפגש השר האיראני גם עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני, נביה ברי המקורב לחיזבאללה.