שריל סנדברג התראיינה אתמול (שני) לתוכניתו של ג׳ייק טאפר ב-CNN עם סיום צילומי הסרט Screams Before Silence, שעוסק בפשעים המיניים שביצעו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר. בראיון נחשפה עדותה של אגם גולדשטיין-אלמוג על הפשעים המיניים שבוצעו בשבויה אחרת שהייתה איתה בשבי חמאס. לראיון המלא

"הרבה בנות חוו פגיעות מיניות קשות": אגם בת ה-17 בעדות מטלטלת מהשבי
סקר בארה"ב: 25% מהציבור לא מאמינים לדיווחים על פגיעות מיניות במתקפת חמאס

"הוא נכנס אליה למקלחת וכיוון אקדח לראש שלה והתחיל לנשק אותה והיא התחילה לבכות", סיפרה גולדשטיין-אלמוג. "הוא הוריד לה את כל הבגדים ונגע בה בכל הגוף. הוא ביקש ממנה לגעת באיבר שלו בכל מיני דרכים ונגע גם באיבר שלה".

"היא אמרה לי שהיא פשוט לא הפסיקה לבכות והוא לא הפסיק לעשות לה את מה שהוא עושה, והוא נהנה מזה", המשיכה. "וכל הזמן הזה האקדח שלו בתוך הראש שלה".
 
בהמשך הריאיון, השיבה סנדברג לשאלה מדוע החליטה להוביל את הסרט: "כאשר העדויות החלו לצוץ לאחר ה-7 באוקטובר, השתיקה הייתה מחרישת אוזניים על אף שהיה ברור שבוצעו מעשי אונס ואלימות מינית. אסור לנו לאפשר השתקה וטיוח של מעשים כאלו אף פעם ובשום מקום בעולם. אנשים הכחישו וסירבו להודות שאכן בוצעו מעשים כאלו ע"י חמאס ולכן הסרט ייתן להם הזדמנות לראות במו עיניהם, ולשמוע במו אוזניהם עדויות מפי ניצולים על הזוועות שהתרחשו וכיצד הקורבנות סבלו בדקות האחרונות של חייהם". 

שריל סנדברג, מנכ''לית התפעול של מטא הפורשת (צילום: רויטרס)
שריל סנדברג, מנכ''לית התפעול של מטא הפורשת (צילום: רויטרס)

 
סנדברג גינתה את דובר החמאס שהכחיש בתקשורת העולמית את מעשי האלימות המינית בטענה שהם מנוגדים לדת האסלאם ואמרה: "לא רק שהזוועות הללו התרחשו. הפשעים המיניים התרחשו באופן שיטתי".