אולי הפעם לא חושדים בישראל: צינור גז טבעי באיראן הופצץ מוקדם יותר היום (רביעי) בשעה אחת בלילה. בתקשורת האיראני דיווחו על פיצוץ שנשמע בערים בורוג'רד,  ווהמאן ובלדג'י, במחוז צ'הארמחאל ובח'תיארי במערב המדינה, והוסיפו כי אף ניתקו את הגז באזורים מסוימים.

"כמויות מספיקות של אורניום": האו"ם מודה - איראן דוהרת לעבר נשק גרעיני
כך הן עוקפות את הסנקציות: נתיב הסחר החדש בין רוסיה לאיראן

לפי דיווח של הסהר האדום, הפיצוץ התרחש מול בסיס נגן, והבסיס פונה מחשש להתפשטות האש. הם הוסיפו כי לא דווח על נפגעים עד השעה 2:40 לפנות בוקר. הם הוסיפו כי נסיבות "התאונה" בבדיקה. בכיר רשמי במדינה האשים כי "מדובר בחבלה ופעולות טרור". "אין לנו שום בעיה באספקת גז למדינה, והבעיה נפתרה. בחלק מהכפרים הסמוכים למקום התאונה תיפתר בקרוב", הבהיר ראש המחוז. למרות זאת, מספר כלי תקשורת איראניים דיווחו כי אספקת הגז לתעשיות ולמשרדים תופסק במספר מחוזות ברחבי איראן כתוצאה מהתקריות.

סעיד אגלי, מנהל מרכז הבקרה של רשת הגז של איראן, אמר לטלוויזיה הממלכתית בקטאר כי פעולת "חבלה וטרור" גרמה לפיצוצים לאורך כמה אזורים בצינור הגז. הוא לא ציין מי חשוד בהפצצות.

צינור הגז מתחיל במרכז לשדה הגז בעיר הנמל עסלויה שבדרום מערב המדינה, ואורכו  כ-1,270 ק"מ. בעבר, מורדים באזור דרום-מערב המדינה לקחו אחריות על התקיפות נגד צינורות הנפט. אך לטענת Quartz, תקיפה נגד התשתיות האלו נדירה באזור שבו אירע הפיצוץ. עוד לפי הדיווח, לא ידוע על מורדים שנמצאים באזור הפיצוץ.

תמונה של צינור הגז באיראן (צילום: רשתות ערביות)
תמונה של צינור הגז באיראן (צילום: רשתות ערביות)

לא דווחו יותר מידי פרטים אבל בתוך כך, יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, הביע אתמול חשש מפני הידרדרות המערכה בעזה למלחמה גרעינית. "אנחנו חוששים שהמלחמה הנוכחית במזרח התיכון תתרחב ותהיה בעלת ממדים גרעיניים", אמר גרוסי לסקיי ניוז ערבייה.

נזכיר, כי בחודש דצמבר האחרון גורם ב"התנגדות האסלאמית בעיראק" אמר לתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה", כי המטרה שתקפו המיליציות הפרו-איראניות באמצעות כטב"ם בים התיכון היא אסדת הגז "כריש", ואף טענו שהייתה פגיעה.

בינואר האחרון, על רקע המתיחות מול החות'ים ותקיפת הסוחרות בים האדום, דווח על פיצוץ מסתורי בבסיס חיל הים של משמרות המהפכה של איראן. על פי הדיווח, 16 ספינות, שעליהן אמל"ח שיועד לחות'ים בתימן, נפגע.