שגרירות ישראל בוותיקן גינתה היום (רביעי) את דבריו של מזכיר המדינה של הוותיקן, הקרדינל פייטרו פרולין, שאמר כי מה שמתרחש ברצועת עזה זה "טבח".

"פלישה מרחיקת לכת": אלו המלכודות שהמדינות הבלטיות מתכננות לפוטין
מחשש להסלמה נוספת: ביידן איים לתקוף את איראן בשטחה

במפגש שהתקיים אתמול, פרולין, שמשמש כראש ממשלת מדינת הוותיקן, גינה את טבח ה-7 באוקטובר וכינה אותו "בלתי אנושי" וקרא לשחרור כל החטופים. הוא גם הדגיש את זכותה של ישראל להגן על עצמה, אך הוסיף כי "עם 30 אלף מתים, היא לא פרופורציונלית". "אני חושב שכולנו כועסים על מה שמתרחש, על הטבח הזה, אבל צריך להיות לנו אומץ להתקדם ולא לאבד תקווה".

האפיפיור פרנציסקוס במסיבת העיתונאים (צילום: רויטרס)
האפיפיור פרנציסקוס במסיבת העיתונאים (צילום: רויטרס)

בהודעת השגרירות נאמר כי זו "הצהרה שראויה לגינוי" וכי "לשפוט את הלגיטימיות של מלחמה בלי להתחשב בכל הנסיבות הרלוונטיות ובכל המידע יוביל באופן בלתי נמנע למסקנות שגויות".

בשגרירות ציינו בין השאר כי חמאס הפכה את עזה "לבסיס הטרור הגדול ביותר שנראה אי פעם" וכי "הבנייה של תשתית הטרור חסרת התקדים הזו זכתה לתמיכה פעילה של האוכלוסייה האזרחית", כולל במהלך ההתקפה על ישראל ב-7 באוקטובר.

העזתים בהריסות ברפיח (צילום:  Abed Rahim Khatib/Flash90)
העזתים בהריסות ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

עוד הדגישה ההודעה כי "הפעולות של צה"ל מבוצעות תוך ציות מלא לחוק הבינלאומי" וכי "על כל חמוש חמאס שנהרג, שלושה אזרחים איבדו את חייהם" בניגוד למלחמות בסוריה, בעיראק ובאפגניסטן שבהן היחס עמד על תשעה עד עשרה אזרחים הרוגים על כל מחבל הרוג. "לכן, השיעור של ההימנעות של צה"ל מהרג של אזרחים גבוה פי שלושה, על אף ששדה הקרב בעזה מורכב יותר".

"על בסיס כל זה, כל משקיף אובייקטי לא יכול אלא להגיע למסקנה שהאחריות למוות ולהרס בעזה היא על חמאס ועל חמאס עצמה", סיכמה ההודעה הישראלית. "שוכחים את זה לעתים קרובות מדי ובקלות רבה מדי. לא מספיק לגנות את הטבח הג'נוסיידי של ה-7 באוקטובר ואז להפנות אצבע לעבר ישראל תוך התייחסות לזכותה להתקיים ולהגנה עצמית רק כדי לצאת ידי חובה ולא להתחשב בתמונה הגדולה".