יו"ר ועדת המודיעין של בית הנבחרים האמריקאי, מייק טרנר, אמר היום (רביעי) כי בית הנבחרים מסר לחברי הקונגרס מידע הקשור לאיום חמור על הביטחון הלאומי. טרנר העמיד את המידע המודיעיני לרשות כל חברי הקונגרס, ושני מקורות המעורים בנושא וגורם אמריקאי אמרו ל-CNN כי האיום קשור לרוסיה והגדירו אותו כ"רגיש מאוד".

לאחר שמודרו ע"י נתניהו מהמו"מ: גנץ ואיזנקוט בתגובה ראשונה
סימן מדאיג עבור ישראל? ארדואן התקבל במצרים באופן חגיגי במיוחד

על פי הדיווח ב-CNN, אתמול שלח טרנר לעמיתיו בקונגרס מכתב דחוף שכותרתו קשורה ל"יכולת צבאית זרה מערערת". אחד המקורות שנחשף למידע אישר כי "מדובר ביכולת רוסית מדאיגה ומערערת מאוד שנודע לנו עליה לאחרונה".

טרנר ציין כי ועדת המודיעין של בית הנבחרים הצביעה אתמול בעד הנגשת המידע לעיון המחוקקים, ואמרה כי חברי הבית יוכלו לעיין במידע החל מהיום ועד ליום שישי. "אנו קוראים לנשיא ביידן לבטל את סיווג המידע הקשור לאיום", אמר טרנר.

תרגילים צבאיים בבלארוס לאחר שפוטין העביר נשק גרעיני למדינה (צילום: רויטרס)

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, אמר כי הוא פנה אליו באופן אישי כדי לקבוע פגישה עם מחוקקים בכירים בוועדות לביטחון לאומי לפני שטרנר הזהיר בפומבי מפני מה שהוא כינה "איום רציני על הביטחון הלאומי". סאליבן סירב לחשוף את מהות האיום.

בתוך כך, העיתונאי נדב איל דיווח כי הבית הלבן צפוי לתדרך ביממה הקרובה על יכולת צבאית רוסית חדשה. לפי ההערכות - גרעינית, כנראה שתוצב בחלל ובתכלית של חיסול לוויינים (להבדיל מירי של נשק גרעיני מהחלל לטריטוריה בכדור הארץ).