סוגיית "היום שאחרי" המלחמה בעזה ממשיכה להעסיק את המדינות המתווכות ואת העולם הערבי, כשעד כה לא ברור מי תיקח שליטה על הרצועה לאחר מיטוט חמאס. בתוך כך, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח היום (חמישי) עם העיתון "א-שארק אל-אווסט" הלונדוני והבהיר כי הרשות הפלסטינית תהיה אחראית על הרצועה. אבו מאזן גם הדגיש כי "המתקפה ב-7 באוקטובר הפתיעה את כולם, אף אחד לא ציפה לכך, עלינו לעבוד עם כל הגורמים על מנת למנוע נכבה נוספת עבור העם הפלסטיני".

אבו מאזן גם תקף בריאיון את הנשיא האמריקני ג'ו ביידן וטען ש"הוא לא הפעיל לחץ אמיתי ורציני על ממשלת ישראל לבסס נתיב לפתרון מדיני שיוביל להקמת מדינה פלסטינית עצמאית". לדבריו, אין שותף ישראלי, לאחר שראש הממשלה נתניהו הפך ל"מכשול" בתהליך השלום. כמו כן, נשאל האם הפלסטינים בדרכם לנכבה שנייה, והשיב: "הקמץ מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה מזרח ירושלים היא הכרח לאומי, אנו פועלים באופן נחרץ בעזרת מדינות העולם ושואפים להכרה בינלאומית מלאה. יחד עם זאת, עמנו יפעל כנגד כל הניסיונות שמטרתם לעקור אותו מאדמתו ונמנע אסון חדש לעם הפלסטיני, בין אם במזרח ירושלים או ברצועת עזה".

מחנה עקורים בסמוך לרפיח (צילום: AFP via Getty Images)
מחנה עקורים בסמוך לרפיח (צילום: AFP via Getty Images)

עימותים בין פלסטינים ליהודים בחברון (צילום: רויטרס)
עימותים בין פלסטינים ליהודים בחברון (צילום: רויטרס)

עוד אמר אבו מאזן: "הטרגדיה שחווים תושבי עזה היא חסרת תקדים. מכונת ההרג הישראלית פועלת בהרס ובשיטתיות מכוונת כדי לחסל את כל מרכיביה של הרשות הפלסטינית מתוך אמונה ששיטות אלו ישיגו ביטחון ויציבות. הפתרון היחיד הוא להשיג ביטחון ושלום. יש להפסיק את המלחמה לאלתר, להסיג את הצבא הישראלי מרצועת עזה מבלי לכבוש אף סנטימטר מאדמתנו. ישראל פעלה בכל האמצעים הביטחוניים והצבאיים נגד העם הפלסטיני והוכחו ככישלון, הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תפעל בעניין".

"אין שותף ישראלי", המשיך לתקוף אבו מאזן, והזהיר מפני אינתיפאדה נוספת בשטחים: "ישראל ניסתה להצית את הגדה המערבית ואת מזרח ירושלים באמצעות מדיניות הרג, מעצר ופשיטות על ערים, כפרים ומחנות פלסטינים. ישראל מגנה על המתנחלים כדי שיבצעו את הפשעים הנתעבים שלהם נגד העם הפלסטיני. העולם ובמיוחד הממשל האמריקני לא פועלים נגד הפעולות ישראליות שיובילו להתלקחות של המצב באופן שאיש לא יוכל לשלוט בו".