התובע המיוחד של ארה"ב, דיוויד וייס, שניהל את התביעה נגד האנטר ביידן הודיע אמש (חמישי) על אישומים חדשים נגד המודיע לשעבר של ה-FBI, שלדברי גורמים רשמיים שיקר לגבי דיוויד וייס העסקים של משפחת הנשיא האמריקני.

כתב האישום שהוגש בבית המשפט בלוס אנג'לס משים את אלכסנדר סמירנוב בהצהרה כוזבת וביצירת תיעוד כוזב ופיקטיבי. בכתב האישום גם מופיעה נזיפה כלפי המפלגה הרפובליקנית ובמיוחד כלפי חבר הקונגרס ג'יימס קומר שדיבר על טענותיו של סמירנוב בזמן שהוא ומחוקקים רפובליקנים אחרים ניסו לבנות "תיק שחיתות" נגד הנשיא ומשפחתו. סמירנוב בן ה-43 מתואר בכתב האישום כאיש סוד לשעבר של ה-FBI שמסר לסוכנים מידע כוזב ב-2020 על "דמות פוליטית בכירה ובנו".

האנטר ביידן (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
האנטר ביידן (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

התיאור כמובן תואר את זה של הנשיא ג'ו ביידן ובנו האנטר, ואדם המעורה בפרטים אמר שאלו השניים שסמירנוב שיקר לגביהם. סמירנוב דיווח לכאורה לסוכן FBI בשנת 2017 כי הייתה לו שיחת טלפון עם הבעלים של החברה Burisma, שבה נדון כי "בנו של פקיד ציבור היה חבר במועצת המנהלים של החברה". העובדה שהאנטר ביידן כיהן בדירקטוריון החברה היה ידוע לציבור באותה התקופה. כמו כן, בכתב האישום נטען כי בשנת 2020, הביא סמירנוב טענות חדשות ל-FBI, לרבות שיחות משנת 2015 ו-2016 שבהן אמר כי בכירי חברת Burisma שכרו את האנטר כדי להגן על החברה באמצעות אביו "מכל מיני בעיות". טענות אלו של סמירנוב היו שקריות, כך נכתב בכתב האישום. עוד נכתב כי כמה מהטענות של הרפובליקנים כלפי הנשיא ובנו התבססו על שקרים.

בשנה שעברה דווח כי מסמך המכיל את הטענות נגד המודיע נבדק בעבר על ידי ה-FBI תחת התובע הכללי דאז וויליאם בר. זאת, למרות שגורמים בבולשת הפדרלית הזהירו כי חשיפה רחבה יותר של המידע עלולה לסכן את בטיחותו של "המקור החסוי".