נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אישר היום (שישי) במסיבת עיתונאים כי שוחח עם רה"מ בנימין נתניהו ואמר לו "שיש לכונן הפסקת אש זמנית, על מנת להוציא את החטופים, בהם גם חטופים אמריקאים".

החשש המצרי לפעולה ישראלית ברפיח: כך קהיר תמנע זליגת פליטים לשטחה
פעילות צה"ל בביה"ח נאצר: נמצאו תרופות עם שמות חטופים ישראלים עליהן

ביידן הוסיף, כאמור: "אמרתי לנתניהו שצריכה להיות הפסקת אש זמנית כדי להוציא את החטופים. אני מקווה שניתן יהיה לעשות זאת. אני מקווה שבינתיים הישראלים לא יבצעו פלישה קרקעית לרפיח. יש חטופים אמריקנים שם, לא רק ישראלים. הציפיה שלי היא שנשיג עסקת חטופים שתחזיר אותם הביתה. מתנהל מו"מ ונראה לאן זה ייקח אותנו".

בימים האחרונים נמצאת ישראל בצומת דרכים, כאשר רפיח נותר המעוז האחרון של ארגון הטרור ברצועה, אך הקהילה הבינלאומית לוחצת על ישראל שלא לפעול באזור, בשל כמות האזרחים הגבוהה שם.

לאחרונה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו הנחה את צה״ל ומערכת הביטחון להביא לקבינט תכנית כפולה הן לפינוי אוכלוסייה והן למיטוט הגדודים. עוד נמסר בהודעה: "אי אפשר להשיג את מטרת המלחמה של חיסול החמאס ולהשאיר ארבעה גדודי חמאס ברפיח. מנגד ברור שפעולה עצימה ברפיח מחייבת פינוי אוכלוסייה אזרחית מאזורי הלחימה. בכיר ישראלי מסר כי הרקע לפרסום ההודעה היה הצהרת דובר הבית הלבן אתמול בנושא הפעולה האפשרית ברפיח".

בתוך כך, מוקדם יותר דווח כי נשיא המדינה יצחק הרצוג ביצע פגישה חשאית עם ראש ממשלת קטאר שייח' מוחמד עבד אל-רחמן אל-תאני בשולי וועדת הביטחון במינכן בגרמניה. במהלך הפגישה דנו השניים בשחרור החטופים משבי החמאס. בכיר ישראלי מסר, כי המדינה סבורה שחמאס יפגין גמישות בנוגע לדרישותיו בימים הקרובים.