ישראל ביצעה במהלך השבוע התקפות חשאיות על שני צינורות גז מרכזיים בתוך איראן, אשר שיבשו את זרימת החום וגז הבישול למחוזות בהם מתגוררים מיליוני אנשים, כך דווח ב"ניו יורק טיימס", לפי שני פקידים מערביים ואסטרטג צבאי המזוהה עם ארגון משמרות המהפכה.

אירוע רודף אירוע: פיצוץ מסתורי נוסף פקד מפעל כימי באיראן | צפו
טראמפ נתגלה כסכנה לא רק לארה"ב – אלא גם לעולם החופשי | שלמה שמיר

עוד דווח כי התקיפות מייצגות שינוי בולט והסלמה במלחמת הצללים שמנהלות ישראל ואיראן באוויר, ביבשה, בים ובתקיפות סייבר מזה שנים. עוד נכתב כי התקיפות דרשו ידע עמוק על התשתיות של איראן ותיאום עדין, כיוון שהצינורות נפגעו במספר מקומות באותה העת. 

כזכור, שלשום פורסם כי חברה לייצור ממיסים כימיים עלתה באש בכביש צ'יטגר-שחריאר באזור המכרות בעיר שחרק קודס שממוקמת מערבית לטהרן. בתוך כך, צינור גז טבעי באיראן הופצץ שלשום בשעה אחת בלילה. בתקשורת האיראנית דיווחו על פיצוץ שנשמע בערים בורוג'רד, ווהמאן ובלדג'י, במחוז צ'הארמחאל ובח'תיארי במערב המדינה, והוסיפו כי אף ניתקו את הגז באזורים מסוימים.

בנוסף, בינואר האחרון, על רקע המתיחות מול החות'ים ותקיפת הסוחרות בים האדום, דווח על פיצוץ מסתורי בבסיס חיל הים של משמרות המהפכה של איראן. על פי הדיווח, 16 ספינות, שעליהן אמל"ח שיועד לחות'ים בתימן, נפגע.