עקב משפט שהתנהל נגד נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ על ידי התובע הכללי של ניו יורק, השופט אסר על טראמפ לשמש כמנהל של החברה שבבעלותו במשך שלוש השנים הקרובות. הוא אף אסר על בניו הגדולים של טראמפ לעשות זאת למשך השנתיים הבאות. החברה בעלת השם של טראמפ, Trump Organization, כבר פועלת ללא סמנכ"ל כספים בעקבות הפסיקה.

תשעה חודשים לפני הבחירות: האם הנשיא לשעבר טראמפ יוכל להתמודד?
לאחר שהכחיש את האונס: סכום העתק שטראמפ ישלם לעיתונאית שתקף מינית

במשך יותר מ-100 שנים, מאז שהחל סבו של דונלד טראמפ לקנות קרקעות בניו יורק, משפחת טראמפ מנהלת עסק בתחום הנדל"ן בניו יורק.
בהיעדר ניצחון בערעור משפטי על ההחלטה האחרונה, החברה של טראמפ עלולה להסתבך. במילים אחרות, טראמפ יכול להישאר הבעלים, אבל הוא איבד שליטה על העסק.
 
פסק הדין קבע כי מנהלי החברה של טראמפ עסקו בהונאה במשך שנים רבות על ידי ניפוח ערכי הנכס שלהם כדי לקבל שיעורי ביטוח ומסים טובים יותר. עוד נקבע כי מספר שלוחות של החברה המעורבות ישירות במקרי ההונאה שנידונו, מנועים מלבקש הלוואות מכל מוסדות פיננסיים הרשומים במדינת ניו יורק למשך שלוש השנים הקרובות. זה כולל גופים הקשורים לבניין המשרדים של החברה בוול סטריט 40 והמלון בשיקגו.

דונלד טראמפ בוועידת CPAC (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
דונלד טראמפ בוועידת CPAC (צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)

כמו כן, פסק בית המשפט על הנשיא לשעבר לשלם קנסות אדירים, כאשר בראש ובראשונה עליו יהיה לשלם לא פחות מ-354 מיליון דולר, עקב דיווח על עסקאות נדל"ן שלא בוצעו, כמו מכירת מלון היוקרה שלו DC בשיקגו. עוד נקבע כי כל בניו הבוגרים חויבו לשלם יותר מארבעה מיליון דולר, סכום השווה לרווחים שהם הרוויחו ממכירת אותו מלון, כאשר המנהל הפיננסי לשעבר של החברה של טראמפ חויב לשלם כמיליון דולר.

מדד המיליארדרים של בלומברג העריך לאחרונה את הונו של דונלד טראמפ ב-3.1 מיליארד דולר, וכן העריך כי יש ברשותו נכסים בשווי של כ-600 מיליון דולר.