מלחמת חרבות ברזל: בריטניה הודיעה הלילה (בין ראשון לשני), כי היא בודקת דיווחים על כך שספינת משא הותקפה מול חופי תימן לאחר פיצוץ שלכאורה נשמע קרוב לכלי השיט.

באיראן חוששים? בכירים בטהרן: "אל תתנו לנתניהו תירוץ לפתוח במלחמה אזורית"
נשיא ברזיל בהתבטאות שערורייתית: "פעולות ישראל בעזה, כמו היטלר"

בעקבות הדיווחים על נזק לכלי השיט, מבצעי הסחר הימי של בריטניה מסרו: "הרשויות הצבאיות חוקרות. קיבלנו דיווח על תקרית דרומית לאל מוקה שבתימן. לכל כלי השיט מומלץ לשוט בזהירות ולדווח לרשויות על כל פעילות חשודה". מפקד כלי השיט דיווח על פיצוץ בסמיכות לכלי השיט שגרם לנזק. רב החובל של כלי השיט דיווח שכל צוות הספינה בטוח.

על פי הדיווחים, הספינה המדוברת רשומה בבריטניה והייתה "תחת מתקפה" במצר באב אל-מנדב. על פי ההערכות, הספינה מופעלת על ידי לבנון ורשומה בבריטניה.

תרגיל הפשיטה של החות'ים אל עבר התיישבויות ישראליות (צילום :רשתות ערביות)

כזכור, מאז 11 בינואר, בריטניה וארה"ב ביצעו תקיפות אוויריות משותפות נגד המורדים החות'ים כדי לנסות לעצור התקפות על ספינות מסחריות. התקיפות הללו נתמכו גם על ידי אוסטרליה, בחריין, קנדה והולנד.

המורדים החות'ים שמאומנים על ידי איראן, תקפו שוב ושוב ספינות בים האדום מאז חודש נובמבר של השנה שעברה. לעתים קרובות הם תוקפים כלי שיט עם קשרים לישראל - פעולות שכמובן מסכנות את המסחר של אסיה, המזרח התיכון ואירופה.