שרת החינוך של בריטניה, ג'יליאן קיגן, פרסמה אתמול (שני) הנחיות חדשות למורים על אופן אכיפת החוק המוצע על שימוש בטלפונים ניידים בבתי הספר באנגליה. מנהלים יוכלו עדיין להחליט אם לפעול על פי הכללים, שאינם מחייבים מבחינה חוקית, ועד כמה לאכוף אותם בקפדנות.

בהודעה לצוותי ההוראה שפורסמה ב-The Mirror הבריטי, קיגן אמרה: "אנו נחושים לאסור על שימוש בטלפונים ניידים במהלך כל יום הלימודים - לא רק במהלך השיעורים אלא גם בהפסקות". ההנחיות מפרטות אפשרויות שונות לבתי הספר, כולל איסור מוחלט על שימוש טלפונים ניידים בשטח בית הספר, מה שצפוי להיות "קל לאכיפה". אפשרויות אחרות כוללות דרישה מתלמידים למסור את הטלפונים שלהם למורים לפני השיעור הראשון, או לבקש מהם לשמור אותם בארון אליו אין להם גישה במהלך יום הלימודים.

משרד החינוך הבריטי יאסור שימוש בטלפונים ניידים (צילום: אינג'אימג')
משרד החינוך הבריטי יאסור שימוש בטלפונים ניידים (צילום: אינג'אימג')

לחילופין, נאמר למורים שהם יכולים לאכוף מדיניות שבה תלמידים רשאים לשמור את הטלפונים שלהם בתיקים שלהם, אך יוזהרו שהמכשירים יוחרמו אם יוציאו אותם החוצה. ההנחיות קובעות כי אנשי צוות לא צריכים להשתמש בטלפונים הניידים שלהם לצרכים אישיים מול תלמידים במהלך יום הלימודים, ויש להודיע להורים כי עליהם לפנות למזכירות בית הספר אם הם צריכים לדבר עם ילדיהם.

המורים קיבלו גם הנחיה לערוך לילדים שיעורי הסברה על ההשלכות השליליות של שימוש בטלפונים ניידים, כולל "אובדן ריכוז, הפרעה בכיתה ועלייה בבריונות ברשת". קיגן הודיעה על האיסור על שימוש בטלפונים ניידים בבתי ספר בכנס המפלגה השמרנית באוקטובר האחרון, שם הוצגו נתונים רשמיים שהראו כי 29% מתלמידי התיכון דיווחו על שימוש בטלפונים ניידים בזמן השיעור כך לפי הדיווחים ב-The Mirror.

משרד החינוך הבריטי יאסור שימוש בטלפונים ניידים (צילום: אינג'אימג')
משרד החינוך הבריטי יאסור שימוש בטלפונים ניידים (צילום: אינג'אימג')

התאחדות מנהלי בתי הספר והמכללות מסרה לתקשורת הבריטית כי היא אינה מצפה שההנחיות החדשות יביאו לשינוי ניכר. המזכיר הכללי ג'ף ברטון, אמר כי "השימוש הכפייתי" במכשירים לא מתרחש בבתי הספר אלא "בזמן שהילדים מחוץ לבית הספר".

הוא הוסיף: "רוב בתי הספר כבר אסרו על השימוש בטלפונים ניידים במהלך יום הלימודים והם מתירים את השימוש רק בנסיבות שהוגדרו מראש. איבדנו את המניין של מספר הפעמים שבהן שרים הודיעו על חוק שיאסור על שימוש בטלפונים ניידים בבתי ספר. הממשלה הייתה מועילה בהרבה אם הייתה מכוונת את האנרגיות שלה לריסון הפלטפורמות המקוונות שבאמצעותן ילדים יכולים לגשת לתוכן מטריד וקיצוני”.