בעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" דווח היום (שלישי) כי בצרפת פועלים לבצע תיקונים בניסוח ההסכם בין ישראל וחיזבאללה, באשר למשא ומתן אודות הרחקת ארגון הטרור מעבר לקו הליטני בלבנון.

דיווח: חשש בישראל כי סינוואר נמלט למצרים - יחד עם חטופים | כל הפרטים
יצליחו לעצור את המלחמה? הצעד האכזרי של חמאס נגד תושבי עזה

על פי הדיווח, בלבנון דוחים את ההצעה הבריטית להקים מגדלי שמירה בדרום המדינה, מכיוון שאלו יופנו רק לתוך לבנון, ובעלי יכולת להשגיח על מגבלת 40 הק"מ מהגבול. כמו כן, דווח כי בפריז מתכוננים לקיים פגישה מיוחדת בנושא שתואמה עם ארה"ב בשבוע הבא יחד עם נציגים מלבנון.

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנת תמיכה בחיזבאללה (צילום: REUTERS/Hassan Abdallah)
הפגנת תמיכה בחיזבאללה (צילום: REUTERS/Hassan Abdallah)

בתוך כך, אתמול דיווח העיתון הצרפתי "ליברסיון" דיווח כי לארגון חיזבאללה יש רשת מנהרות סודית ומתקדמת יותר מזו של חמאס בעזה. זאת, בזמן ישראל פועלת על מנת להרוס את תשתית המנהרות של ארגוני הטרור ברצועה. על פי הדיווח, ארגון חיזבאללה מחזיק בתשתית תת-קרקעית באורך מאות קילומטרים המגיעה עד ישראל, ואולי גם לשטחה של סוריה.

מאז שהחלה הלחימה בצפון, תושבי הצפון הזהירו את הדרג הצבאי כי ארגון הטרור השיעי בנה מנהרות החוצות לישראל. ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות משה דוידוביץ' אף אמר כי "אנחנו עוקבים אחרי כל הנעשה בגזרה הצפונית, בדגש על לבנון וסוריה. כשאתם רואים במאי 2021 מה שנקרא חשיפת המטרו בעזה, וביתר שאת, ב־17 בדצמבר, חשיפת המנהרה האסטרטגית - השאלה המתבקשת היא, 'אוקיי, אם זה מה שיש לחמאס, מה יש לחיזבאללה?'".