מלחמת חרבות ברזל: האו"ם דרש היום (שלישי) לחקור את הטענות שכוחות ישראליים הרגו, אנסו ותקפו מינית נשים וילדות פלסטיניות. האו"ם הסביר, כי בידיהם קיימות "האשמות אמינות של הפרות זכויות אדם נגד נשים וילדות פלסטיניות בעזה ובגדה המערבית על ידי כוחות ישראליים".

בן גביר נגד ארגוני הנשים: "הן רוצות את הכסף לכיס שלהן - לא במשמרת שלי"
אחרי שהזהירה את ישראל מתמרון ברפיח: ארצות הברית נוקטת בצעד קיצוני

ההאשמות כוללות הרג ללא משפט, מעצר שרירותי, יחס משפיל, אונס ואלימות מינית, לפי הצהרה של משרד הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם. המשרד המדובר לא פירט כיצד הם תחקרו את ההאשמות, אך התייחס לתמונות מעצרים שצולמו על ידי כוחות ישראליים והועלו לרשת.

צה"ל הכחיש את ההאשמות ואמר כי הוא מציית לחוק הבינלאומי, "ללא פרטים מדויקים או הוכחות למקרים בודדים לא ניתן לנו לבחון אותם לעומק". גם משלחת ישראל לאו"ם בז'נבה אמרה שהיא "דוחה בתוקף" את מה שהיא כינתה "טענות נבזיות ומופרכות" של האו"ם.

גם דובר הממשלה לתקשורת הזרה, אילון לוי, הגיב לדברים: "צה"ל דוחה את הטענות הבלתי מבוססות של צוות המומחים לכאורה מטעם האו"ם, בגין אירועי תקיפה מינית נגד פלסטיניות. צוות המומחים כולל את שליחת האו"ם לשטחים הפלסטיניים אלבנזה, שסירבה לגנות את המניע אנטישמי של ה-7 באוקטובר והאלימות המינית".

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

העזתים רבים על הסיוע במעבר רפיח (צילום :צילום מסך אל-ג'זירה)

"ישראל מוכנה לחקור כל טענות קונקרטיות על התנהגות בלתי הולמת של כוחות הביטחון שלה כשהיא מוצגת בפני האשמות וראיות מהימנות", הסבירו. לטענת האו"ם: "על פי הדיווחים, נשים ונערות פלסטיניות ספגו טיפול לא אנושי ומשפיל, נשללו מקבלת מזון ותרופות, והוכו קשות. נשים פלסטיניות שנעצרו בעזה הוחזקו לכאורה בכלוב בגשם ובקור, ללא אוכל".

"ישנם גם דיווחים על 'מספר תקיפות מיניות' נגד נשים ונערות פלסטיניות במעצר, כולל 'הפשטות וחיפוש על ידי קצינים'. לפחות שתי פלסטיניות נאנסו בעוד שאחרות אוימו", הוסיפו באו"ם וקראו לישראל "לשמור על זכויותיהן וכבודן של נשים ונערות פלסטיניות".