המראיינת של פוקס ניוז שאלה אתמול (שלישי) את הנשיא האמריקאי לשעבר דונלד טראמפ על הפרסום שכתב ברשת החברתית Truth: "המוות הפתאומי של אלכסיי נבלני גרם לי להיות יותר מודע למה שקורה במדינה שלנו". זאת בהתייחס למותו הפתאומי של אלכסיי נבלני בכלא הרוסי, לאחר שנים שהתנגד לשלטונו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"מוכר" את בעלות הברית: טראמפ יעודד את רוסיה לפלוש למדינות נאט"ו?
תומך בפוטין? אילון מאסק חסם את חשבונה של אלמנתו של נבלני - והסתבך

המראיינת שאלה את טראמפ למה התכוון כשאמר שנעשה "יותר מודע". הוא ענה שאלכסיי היה בחור אמיץ מאוד, כי לא יכל לשתוק, וחזר למדינה גם אחרי שיצא ממנה החוצה. הוא אמר, שדבר דומה קורה בארה"ב גם כן, כיוון שהיא "נהפכת לקומוניסטית", ואמר: "תובעים אותי על דברים מגוחכים מאוד", והזכיר את התביעה באטלנטה, ובהמשך אף הזכיר את התביעות בניו יורק ובוושינגטון.

כשנשאל האם הוא רואה את עצמו כאסיר פוליטי פוטניצאלי בארצות הברית, טראמפ לא ענה. בהמשך, התנגד לקנס של 355 מיליון דולר שהוטל עליו במשפט בניו יורק, ואמר "זה סוג של נבלני". הוא הוסיף על המקרה שאירע ברוסיה ואמר: "זה קורה גם במדינה שלנו. אנחנו הופכים למדינה קומוניסטית במובנים רבים. יש לי שמונה או תשעה משפטים וכולם בגלל העובדה שאני בפוליטיקה".

באשר למשפט בניו יורק נזכיר, כי עקב משפט שהתנהל נגד הנשיא לשעבר על ידי התובע הכללי של ניו יורק, השופט אסר על טראמפ לשמש כמנהל של החברה שבבעלותו במשך שלוש השנים הקרובות. הוא אף אסר על בניו הגדולים של טראמפ לעשות זאת למשך השנתיים הבאות. החברה בעלת השם של טראמפ, Trump Organization, כבר פועלת ללא סמנכ"ל כספים בעקבות הפסיקה. בהיעדר ניצחון בערעור משפטי על ההחלטה האחרונה, החברה של טראמפ עלולה להסתבך. במילים אחרות, טראמפ יכול להישאר הבעלים, אבל הוא איבד שליטה על העסק.