ארדואן מתגאה: באנקרה הודיעו כי מסוק הקרב KAAN ביצע את הטיסה הראשונה שלו היום (רביעי). פרויקט ייצור מטוס הקרב הלאומי של המדינה, שנקרא TF-X, החל בשנת 2016 והושלם היום. חברת התעופה הטורקית TUSAS שיתפה סרטון שבו נראה המסוק, מהדור החמישי, ממריא וחוזר לבסיס בצפון בירת המדינה.

התקררות נוספת: טורקיה ביטלה את השתתפותה בתערוכת התיירות הבינלאומית בת"א
מכת אנרגיה: ארה"ב פגעה בנקודה הרגישה ביותר של ארדואן וטורקיה

חברה התעופה, חתמה ב-2017 על עסקה בשווי 125 מיליון דולר עם החברה הבריטית BAE Systems בכדי שיוכלו לפתח מטוס קרב "מהדור הבא". המטרה הייתה לשדרג את חיל האוויר של טורקיה, כך דווח באתר "NDTV" ההודי.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, כתב בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו: "למרות אלו שאמרו "הם לא יכולים לעשות את זה", והסובלים מבעיות עיכול שאמרו "נראה כמו רדיאטור", ומשתפי הפעולה שניסו לחבל בפרויקט קאן מהרגע הראשון - מטוס הקרב הלאומי שלנו נפגש עם השמיים היום, תודה לאל".

ראש מנהל התעשייה הביטחוניות של טורקיה (SSB) הלוק גורגון, התגאה וכתב על המסוק: "לא מדובר רק במסוק קרב מהדור החמישי, אלא גם בטכנולוגיה שיש למעט מדינות בעולם", כתב בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו.

"חרטנו נקודת ציון והתפתחות נוספת בהיסטוריה, שתהווה את אחת מאבני הדרך בתעשייה הביטחונית. שהטיסה הראשונה של מטוס הקרב הלאומי שלנו KAAN תהיה מועילה לאומה שלנו", בירך. עוד אמר והוסיף, כי הם "מברכים מכל הלב את כל החברות שלנו שתרמו לפרויקט, במיוחד את מהנדסי ה-TAI והצוותים הטכניים שלנו", והכריז: "זו ההצלחה של ילדי האומה שלנו. אנו נמשיך לחזק ולפתח עוד את הטכנולוגיות העצמאיות שלנו למען ביטחון האומה והחברים שלנו", כתב ותייג את נשיא טורקיה, ארדואן.

לפי הדיווחים, מטוס הקרב החדש יופעל על ידי שני מנועי ג'נרל אלקטריק F-110, המשמשים גם במטוסי ה-F-16 של לוקהיד מרטין מהדור הרביעי. בתור לוחם דור חמישי, יש לו יכולות התגנבות. עפ זאת, טורקיה שואפת להשתמש במנועים מתוצרת מקומית, והשימוש צפוי להתחיל ב-2028.

בנוסף, טורקיה השיגה לאחרונה עסקה לרכישת 40 מטוסי קרב מסוג F-16 ו-79 ערכות מודרניזציה (תהליך של עדכון ושינוי של מערכות תוכנה קיימות) עבור מטוסי ה-F-16 שלה שהגיעו מארצות הברית, כך דווח באתר NDTV.

בנוסף, כדי להגדיל את הצי האווירי שלה, אנקרה מעוניינת לרכוש גם 40 מטוסי יורופייטר טייפון, שנבנו על ידי חברות של גרמניה, בריטניה, איטליה וספרד, המיוצגים על ידי איירבוס, BAE Systems ולאונרדו. עם זאת, ארה"ב הטילה סנקציות על התעשייה הביטחונית של טורקיה בדצמבר 2020 וזאת על רקע רכישת מערכת ההגנה מפני טילים S-400 של רוסיה. היא הוציאה את טורקיה מתוכנית מטוסי הקרב F-35, שם היא הייתה יצרנית וקונה.

אל תגידו לא ידענו - רוצים ללמוד אנגלית? יש לנו הטבה מיוחדת. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>