המחאות נגד חמאס נמשכות: בתיעודים חדשים שהופצו היום (חמישי) ברשתות החברתיות הפלסטיניות מתועדים תושבים עזתים כשהם מביעים ביקורת פומבית על ארגון הטרור ששלט עד לא מזמן ברצועה, וקוראים קריאות גנאי נגד מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. המחאות הפכו בתקופה האחרונה ליותר שכיחות, כשהן מתקיימות לכל אורך הרצועה - מג'באליה שבצפון, ועד רפיח שבדרום.

באחד הסרטונים שצולם בדרום הרצועה, מתועד אדם עם מגפון ומסביבו עשרות אזרחים, כשהם צועקים: "יא סינוואר, יא חמור, אנחנו רוצים רוצחים הביתה". בסרטון מתועדים ילדים לצעד נערים ואנשים מבוגרים. 

בסרטון נוסף, מצולם תושב עזה כשהוא תוקף בחריפות את ארגון הטרור: "זו מהפכת הרעבים, המהפכה של תושבי ג'באליה, המהפכה של צפון רצועת עזה, אלו אנשים רעבים, אנשים שילדיהם חולים, אנשים שילדיהם לא מסוגלים לישון בבתיהם, אנשים הרוסים, שישנים בבתי ספר בסמוך לביוב, אנשים שחיים חיים אומללים, לא מסגלים לישן לא ביום ולא בלילה, ואז מגיע לפה חמאסניק.. (קול ירי נשמע ברקע) הנה שמעתם, יורים על אנשים רעבים, זה ירי של חמאס על אנשים רעבים שאין להם מה לאכול בבית. הם לא מתביישים? הכנסתם אותנו למלחמה שלא רצינו בה, אנחנו רצים שלום, רוצים שילדינו ילכו לבית הספר. ילדים נעקרים מבתיהם ונאלצים לחיות ברחוב. מי אחראי לכל כזה. למה חמאס נהוג בנו ככה ככה?".

"אתה סינוואר, מי שהורג אותנו, לא הצבא הישראלי, אתה זה שהורג אותנו. תתבייש לך, תתבייש חמאס, הילדים שנו נפלו קורבן שלך יא חמאס, ילדינו דורשים בקבוק מים, ילדינו דורשים את הדברים הכי טריוויאלים שיש, תתביישו לכם חמאס, אנחנו בני העם שלך, תושבי עזה, אנחנו אבדנו, הפכנו לקבצה גנבים. תראו מה חמאס עשה לנו. חמאס יורים על מוחים רעבים, מה הם עשו לכם? מה יהיה הסוף?".

מוקדם יותר השבוע, תושבי העיר ג'באליה שבצפון רצועת עזה והעיר רפיח שבדרום הרצועה יצאו להפגין נגד חמאס. בתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות הפלסטיניות, מתועדים תושבי הערים כשהם קוראים קריאות נגד מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, ונגד ראש הלשכה המדינית של הארגון אסמאעיל הנייה, שממשיך לחיות בארמון הפאר בקטאר. המפגינים זעקו גם לסיוע הומניטרי וקראו: "אנחנו צריכים מזון, אנחנו צריכים קמח, סינוואר והנייה תתרחקו מעמנו גנבים". כמו כן, נשמעו גם קריאות נגד אוסאמה חמדאן, נציג חמאס בלבנון: "חמדאן צא מלבנון, העם הוא הקורבן, ברוח ודם נפדה אותך עזה".