בצל הזינוק בתקריות האנטישמיות, בעקבות המלחמה בעזה, בחודש אוקטובר האחרון רוססו על כמה מבנים בפריז ציורים של מגן דוד, מה שגרם לזעזוע בקרב הקהילה היהודית בעיר. בתוך כך העיתון הצרפתי "לה מונד" דיווח היום (שישי) מפי מקור המעורה בפרטים, כי התקרית האנטישמית בוצעה בהזמנה של שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB).

על פי הדיווח זוג אנשים ממולדובה נעצר בחשד שהיה מעורב בתקרית האנטישמית, כשהשניים טענו כי פעלו בשירות רוסיה. אנטואן גילו, סגן ראש עיריית פריז, גינה את "המעשים המתועבים והבלתי נסבלים". "שירותי העירייה יפעלו במהירות האפשרית כדי להסיר את התיוגים הדוחים הללו", הוסיף בפוסט שפרסם בחשבונו ב-X (טוויטר לשעבר).

עוד דווח כי במסמך סודי שנחשף על ידי ה"לה מונד", ותוכנו אושר על ידי ה-המינהל הכללי לביטחון פנים של צרפת (DGSI), ניתן להבין כי המחלקה החמישית ב-FSB, האחראית על פעילות השירות מחוץ לגבולות רוסיה, היא זו שהייתה אחראית על התקרית. העיתון הצרפתי טען כי מדובר בפעולה מכוונת של רוסיה, לבצע "אי סדר" באירופה. 

בפתק סודי, שנחשף ביום שישי על ידי לה מונד, ושתוכנו אושר לסוכנות הידיעות הצרפתית על ידי מקור המקורב לנושא, ה-DGSI מבטיח שהמבצע הזה הובל על ידי "המחלקה החמישית", שירות האחראי על הפעילות הבינלאומית ב-FSB . מסע דיסאינפורמציה זה בצרפת הוא חלק ממבצע התערבות גדול יותר שבוצע במספר מדינות באירופה, על פי לה מונד.