בכל בוקר בשעה 5 בבוקר, מנהיג האופוזיציה הרוסית שנמצא מת בתאו אלכסיי נבלני התעורר מהקריאות "התעורר!", כשההמנון הרוסי מתנגן ברמקולי הכלא, כך דווח בכתבת תחקיר שפורסמה היום (שבת) בעיתון הגרדיאן הבריטי. לאחר השיר הראשון, התחיל שיר שני: "אני רוסי" - המנון לאומני מאת כוכב הפופ הפרו-קרמלין שאמאן, שהפך לאהוב בעצרות פטריוטיות. תמיד היה חשוך בקוטב מעל החוג הארקטי. נבלני היה חובש כובע ולובש מעיל מעור כבש כדי להתחמם במושבה הידועה בכינויה "זאב הקוטב".

רוסיה ממשיכה לתפוס צד: משלחת חמאס ביקרה במוסקבה

בתוך תא הענישה, אמר נבלני באחד מדיווחיו האחרונים, הוא לא יכול היה לראות את השמים. הוא היה צריך לבחור בין אכילת ארוחת הבוקר לבין כתיבת מכתבים לחברים ומכרים - כי היו לו 30 דקות בלבד לשניהם. ימים ספורים לפני מותו הגיעה אימו לביקור נדיר, וסיפרה כי היה עליז.

עם זאת, נבלני הבין שאולי לא ייצא בחיים מהכלא. בכל בוקר, נבלני היה יוצא אל הקור וצועד במשך 30 דקות, כיוון שזהו היה הסיכוי היחיד שלו להיות בחוץ.  מדובר בחצר בטון קטנה ומלבנית, עם רשת תיל כגג, שבה יכל לצעוד רק 11 צעדים מקיר לקיר, ורוחבה היה ​​שלושה צעדים בלבד. על ההליכות בחוץ כתב, "מעט דברים מרעננים כמו טיול ב-6:30 בבוקר, ואיזו רוח רעננה נפלאה שנושבת לחצר למרות גדר הבטון, זה פשוט - וואו!".

פסגת טהרן: נשיא רוסיה פוטין, נשיא טורקיה ארדואן ונשיא איראן ראיסי (רויטרס)

במכתבים, כתב כי רואה עצמו את כממשיך דרכם של המתנגדים מתקופת ברית המועצות. "אני רוצה להודות לך על הספר הזה כי הוא עזר לי מאוד וממשיך לעזור", כתב לנתן שרנסקי, מתנגד סובייטי ומחבר הספר "פחד לא מרע" שלימים הפך לפוליטיקאי ישראלי. "כן, אני בשיזו עכשיו, אבל כשקוראים על 400 הימים שביליתם ב'תא הענישה' עם ירידה במנות המזון, מבינים שיש אנשים שמשלמים מחירים גבוהים בהרבה על הרשעותיהם. אני מבין שאני לא הראשון, אבל אני באמת רוצה להיות האחרון, או לפחות אחד מהאחרונים, מבין אלה שנאלצים לסבול את זה".

במכתבים נוספים ביקש להתעדכן ולהישאר מחובר למציאות הישנה שלו. טטיאנה פלגנגאואר, עיתונאית, מתארת ​​את התכתבויותיהם, שנותקה בתחילת 2023: "מלבד רכילות ומריבות פנים, כתבנו על תקשורת", היא אומרת. "הוא ואני דיברנו על ערוץ היוטיוב ​​Popular Politics, Echo of Moscow, איפה העיתונאים נמצאים, הוא התעניין מאוד בכל זה. סיפרתי לו על הנוף התקשורתי וכמה מהמריבות הגדולות בטוויטר, ועוד כמה סיפורים. הוא עקב אחרי הכל". בנוסף, ספרים מילאו את רוב זמנו של נבלני.

בתוך כך בעקבות מותו, הבית הלבן הכריז אתמול על יותר מ-500 סנקציות חדשות נגד רוסיה בשל מלחמתה המתמשכת באוקראינה ומותו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני שמת בכלא ברוסיה. בין היתר יכללו הסנקציות מגבלות יצוא חדשות על קרוב ל-100 גופים שתומכים במלחמה של רוסיה באוקראינה, ביניהם בסיס תעשייתי ביטחוני ורשתות רכש.