יותר משבוע אחרי מותו של אלכסיי נבלני במושבת העונשין, גופתו הועברה היום לידי אמו לודמילה שלא נכנעה לדרישות הרשויות לקבור את מנהיג האופוזיציה בטקס חשאי.

היה צריך לבחור בין ארוחת בוקר לכתיבת מכתבים: ימיו של נבלני בכלא הרוסי
ראש ממשלת איטליה מאשימה: "אם פוטין לא היה פולש – חמאס לא היה תוקף"

קירה ירמיש, הדוברת הוותיקה של נבלני, עדכנה כי הרשויות העבירו את הגופה לאמו של מתנגד המשטר המפורסם שנסיבות מותו עדיין אינן ברורות. "תודה לכל מי שדרש את זה יחד אתנו", אמרה. "ההלוויה תהיה בהמשך. אנחנו לא יודעים אם הרשויות יתערבו באופן שבו המשפחה רוצה לקיים את הלוויה, כפי שמגיע לאלכסיי".

גם איוון ז'דנוב, שעומד בראש הקרן למלחמה בשחיתות שהקים נבלני, הודה על התמיכה הציבורית בדרישה שהגופה תועבר לידי המשפחה. "אני חושב שאלכסיי היה אומר שזה צריך להיעשות", ציין.

המחאה נגד פוטין בתל אביב (צילום: Ray white)

מוקדם יותר היום, מתחה גם האלמנה, יולי נבלניה, ביקורת על הנשיא ולדימיר פוטין בשל העיכוב במסירת הגופה. "תשעה ימים חלפו מאז שבעלי מת", אמרה. "תשעה ימים מאז שפוטין הרג את אלכסיי נבלני. אבל הרצח לא מספיק לפוטין. כעת הוא מחזיק את הגופה כבת ערובה".

אתמול סיפרה האם, לודמילה נבלניה, כי ראתה לראשונה את גופת בנה, בחדר המתים אולם היא האשימה כי הנציגים הרשמיים "סוחטים אותי". "הם קובעים לי תנאים - איפה, מתי וכיצד לקבור את אלכסיי. זה בלתי חוקי", אמרה. "בנוכחותי, הם קיבלו הוראות מהקרמלין או מההנהלה של ועדת החקירה. הם רוצים שזה ייעשה בחשאי, בלי להגיד שלום. זה לא חוקי".

היא הוסיפה כי היא גם קיבלה איומים מנציגי השלטון. "הם הביטו לתוך עיניי ואמרו שאם אני לא אסכים לקבורה חשאית, הם יעשו משהו לגופה של בני", אמרה בהקלטה שפורסמה באתרי האופוזיציה. "החוקר וורופייב אמר לי בגלוי: 'הזמן לא עומד לצדך, הגופה מתפרקת'. אני לא רוצה תנאים מיוחדים, אני רק רוצה שהכל ייעשה לפי החוק. אני דורשת שיחזירו לי את גופת בני מיד".