מקורות פלסטינים אמרו היום (ראשון) ל"סקיי ניוז" בערבית כי סביר להניח שממשלה פלסטינית חדשה של טכנוקרטים תוקם לפני סוף השבוע. על פי דיווח ב"אל ערביה" בראשה יעמוד ראש קרן ההשקעות הפלסטינית מוחמד מוסטפא והיא תנהל גם את עזה.

שמו של מוחמד מוסטפא עלה כמה פעמים בעשור האחרון כמי שמועמד לכהן כראש הממשלה של הרשות הפלסטינית. הוא פרופ' לכלכלה מהשורה הראשונה, בן 69, יועצו של אבו מאזן לענייני כלכלה, ולמעשה איש אמונו וגם מומחה הכספים החשוב ביותר שלו.  מוסטפא, יליד הכפר צור מדרום לטולכרם, מכהן כמנכ"ל חברת התקשורת של הרשות הפלסטינית ועומד בראש קרן ההשקעות הלאומית. בעבר כיהן כשר הכלכלה. לפני שנתיים שילב אותו אבו מאזן גם בשדרת הניהול הפוליטית, ומינה אותו לחבר בוועד הפועל של אש"ף. 

מוחמד מוסטפא (צילום: REUTERS/Bob Strong )
מוחמד מוסטפא (צילום: REUTERS/Bob Strong )

מוחמד מוסטפא הוא בעל תואר ראשון בהנדסה מאוניברסיטת בגדאד. את הדוקטורט בכלכלה וניהול עשה באוניברסיטת ג'ורג'טאון בוושינגטון. מאחוריו 15 שנות עבודה בבנק העולמי.  מועמדותו של מוחמד מוסטפא נתמכת גם על ידי האמריקנים. אלה אף דרשו מאבו מאזן, בחודשים האחרונים, להדיח את ראש הממשלה הנוכחי מוחמד אשתייה, אף הוא בעל רקע כלכלי, ולמנות תחתיו מומחה בעל שיעור קומה. 

"ממשלת טכנוקרטים זה פתרון חמאסי", טען ראש הדסק לענייני ערבים בחדשות 13 צבי יחזקאלי הבוקר בראיון לרדיו 103FM כאשר נשאל על האפשרות שמוסטפה יעמוד בראש ממשלה פלשתינית שכזו, "גם ביהודה ושומרון חמאס הציע כיוון כזה אחרי שהסתמן שינצח בבחירות. זה שם אחר לאותה ממשלה עם אותה אג'נדה. המשמעות היא שכסף יזרום לג'יהאד. ממשלות טכנוקרטים לא יכולות לעצור ג'יהאד. הן יכולות לנהל דיור ובתי ספר שבהם יחונכו לכך שאנחנו קופים וחזירים. זה אותה גברת בשינוי אדרת".

עם זאת, גורם המקורב ללשכתו של אבו מאזן הכחיש כי צפוי שינוי בהרכב הממשלה הפלסטינית. "אף ממשלה חדשה לא תוקם", אמר אותו גורם לעיתון הפלסטיני "אלקודס".