אדם הצית את עצמו ליד שגרירות ישראל בארה"ב בוושינגטון הבירה אמש (ראשון), נפצע אנושות וכעבור מספר שעות נקבע מותו, כאשר לפי הדיווחים בארה"ב הוא הצהיר כי הוא משרת בחיל האוויר האמריקאי והוא "לא מוכן להיות שותף לרצח עם" בשל המלחמה ברצועת עזה.

הנתון המסתורי נחשף: מספר החיילים האוקראינים שנהרגו במלחמה עם רוסיה
"האיסלאמיסטים שולטים בלונדון": מחוקק בבריטניה תקף את ראש העיר

התקרית החריגה התרחשה סמוך לשעה 13:00 בצהריים (שעון מקומי), ליד השער של השגרירות בבירה האמריקאית. מאבטחים של השירות החשאי מיהרו לכבות את האיש הבוער וכוחות הצלה מיהרו לזירה, כאשר סרטון תיעד אותם מבצעים פעולות החייאה ראשוניות. הוא פונה לבית החולים עם כוויות קשות ונמסר כי יש סכנה ממשית לחייו. כמו כן, חבלנים של המשטרה בדקו מכונית חשודה, שככל הנראה שייכת לאיש.

על פי הדיווחים, האדם - שזהותו עדיין לא פורסמה - הציג את עצמו בסרטון שהעביר מהזירה כחייל בשירות פעיל בחיל האוויר האמריקאי והכריז "אני לא מוכן להיות יותר שותף לרצח עם". "אני עומד להיות מעורב במעשה מחאה קיצוני, אבל בהשוואה למה שאנשים עוברים בפלסטין מידי הכובשים, זה לא קיצוני כלל", אמר האיש. "זה מה שהמעמד השולט שלנו החליט שיהיה נורמלי", המשיך לפני שהצית את עצמו בקריאת "תשוחרר פלסטין" מול השוטרים שלא הצליחו לעצור אותו.

בשגרירות ציינו כי אין נפגעים בקרב אנשי הצוות. "האיש אינו מוכר לנו", מסר דובר מטעם הנציגות הדיפלומטית. מדובר באירוע השני מסוגו מאז תחילת המלחמה בעזה. בתחילת דצמבר, הציתה את עצמה מפגינה פרו פלסטינית מול הקונסוליה הישראלית באטלנטה ונפצעה אנושות.