המגעים לעסקת חטופים: בניו יורק טיימס דווח הלילה (בין ראשון לשני) אודות ההתקדמות של השיחות בפריז אודות המשא ומתן לעסקת חטופים והנקודות שאותן ינסו לפתור בקטאר. עד כה ישראל הסכימה למתווה בסיסי לעסקה שתכלול הפסקת אש של שישה שבועות ושחרור של כ-40 חטופים.

בממשל ביידן שוקלים: סנקציות על מתנחלים נוספים, ועל בן גביר | דיווח
"צריך להיות קשוחים יותר": השיחה הטעונה בין נתניהו למשלחת לפריז

עם זאת, מכשול עיקרי נותר תקוע במשא ומתן, וזה ההתעקשות של חמאס על הפסקה מוחלטת של פעולות צה"ל ברצועת עזה בתמורה לשחרור חטוף כלשהו.  

דובר הזרוע המדינית של חמאס אמר כי הארגון מבקש כי כל הפסקת אש חייבת לכלול סיום ארוך טווח למערכה הצבאית של ישראל בעזה. "אנחנו לא יכולים לדבר על שום 'הפוגה זמנית' או 'רגיעה זמנית' שאינה מבטיחה את הנקודות הללו", אמר דובר החמאס, שהוסיף כי כל עסקה חייבת לכלול את הסגת כל כוחות צה"ל מעזה ושיקום הרצועה.

שני גורמים ישראלים אמרו לניו יורק טיימס כי המטרה הינה להגיע לעסקה לפני תחילת הרמדאן, אשר צפוי להתחיל השנה ב-10 במרץ.

דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)
דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)

כאמור, נציגי ישראל קיימו מגעים עם כל המתווכות השותפות למאמץ - נציגי ארה"ב, קטאר ומצרים - זמן קצר אחרי שמשלחת חמאס מסרה למתווכות את תשובותיה באשר לפרטי העסקה המתגבשת והדרישות העיקריות של ארגון הטרור. 

אחרי שהמשלחת הישראלית שבה ארצה, גורם מדיני בכיר מסר כי "אנו עדיין רחוקים מעסקה. אולם חמאס ירד מחלק מדרישותיו בעקבות הקשחת העמדות של ראש הממשלה נתניהו". מקור אמריקאי אמר כי "הושגה התקדמות מסוימת בשיחות בפריז - אבל יש עוד דרך לעשות כדי להשיג עסקה".