העלטה סביב מותו של פעיל האופוזיציה הרוסי: גורם רוסי המקורב לאלכסיי נבלני טען היום (שני) שהוא נהרג כי היה אמור להשתחרר בקרוב בעסקת חילופי אסירים. לטענת הגורם, השיחות על העסקה הזו היו לקראת סיום, ומי שהציע אותה היה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כשהיה מוכן לשחררו תמורת ואדים קרסיקוב, רוצח מורשע שיושב בכלא הגרמני.

אמו של אלכסיי נבלני סיפרה כי היא ראתה לראשונה את גופתו של בנה, קרוב לשבוע אחרי שמנהיג האופוזיציה הרוסית מת במושבת העונשין שבה הוחזק, והאשימה כי הרשויות איימו לפגוע בגופה אם היא לא תסכים שהקבורה תהיה חשאית. אחרי מספר ניסיונות כושלים בימים האחרונים לקבל גישה לגופת בנה שמת בנסיבות מסתוריות במתקן הכליאה בצפון הרחוק של רוסיה ביום שישי שעבר, לודמילה נבלניה סיפרה: "לקחו אותי בחשאי לחדר המתים, שם הם הראו לי את אלכסיי". נבלניה סיפרה כי הראו לה את הדוח הרפואי שבו נטען כי נסיבות המוות היו "טבעיות", וכי המסמכים הרפואיים והמשפטיים "היו מוכנים, כאילו כבר ראיתי אותם וחתמתי לכאורה על תעודת המוות".

מפגינים בעד נבלני בבירת רוסיה (צילום: רויטרס)
מפגינים בעד נבלני בבירת רוסיה (צילום: רויטרס)

בנוסף, האשימה האם כי על אף שהחוק דורש להעביר לידיה את גופת בנה, הנציגים הרשמיים "סוחטים אותי". "הם קובעים לי תנאים - איפה, מתי וכיצד לקבור את אלכסיי. זה בלתי חוקי", אמרה. "בנוכחותי, הם קיבלו הוראות מהקרמלין או מההנהלה של ועדת החקירה. הם רוצים שזה ייעשה בחשאי, בלי להגיד שלום. זה לא חוקי".

היא הוסיפה כי היא גם קיבלה איומים מנציגי השלטון. "הם הביטו לתוך עיניי ואמרו שאם אני לא אסכים לקבורה חשאית, הם יעשו משהו לגופה של בני", אמרה בהקלטה שפורסמה באתרי האופוזיציה. "החוקר וורופייב אמר לי בגלוי: 'הזמן לא עומד לצדך, הגופה מתפרקת'. אני לא רוצה תנאים מיוחדים, אני רק רוצה שהכל ייעשה לפי החוק. אני דורשת שיחזירו לי את גופת בני מיד".