בחודשים האחרונים הציבו החות'ים אתגרים רבים בפני האמריקאים והסחר הבינלאומי, והאמריקאים רואים כעת באיום החות'י סכנה משתנה מול הכוח האמריקאי.

מועמד הליכוד ניצח בגדול במצפה רמון, אבל כדאי לו להיות קשוב לרמז מהתושבים
המלחמה מול חיזבאללה | ביום שלא יהיה חשמל: יש לנו פתרון בשבילכם וזה לא גנרטור

מה שהעסיק את האמריקאים בשבועיים האחרונים היה שהחות'ים חזרו באופן מסיבי לכוון טילים בליסטיים ומל"טים לעבר הים האדום, באב אל-מנדב ומפרץ עדן.

ההערכות הראשונות של האמריקאים היו כי די בתקיפות האוויריות של כוחותיהם בשלוש קבוצות מתחילת השנה כדי להרתיע את החות'ים וכי פגיעה בתחנות מכ"ם ובמרכזי פיקוד ושליטה תחליש את יכולותיהם. אמריקאים פרסו כטב"מי סיור במרחב האווירי של האזורים החות'ים, והצליחו בתחילת החודש לפגוע בטילים של החות'ים כאשר האחרונים הציבו אותם על פלטפורמות, וכך סיכלו האמריקאים עשרות תקיפות באמצעות תקיפות מנע. החות'ים אף נמנעו מתקיפה בחלק מהימים והאמריקאים סברו כי הם שלטו בשמיים ופגעו ביכולות החות'ים.

אבל החות'ים הצליחו לחזור להפציץ את הספינות והגיעו לפציעות, ומקורות צבאיים אמריקאים תיארו את מה שעשו החות'ים בכך שאמרו לאל-ערביה ולאל-חדת' כי הגורמים החות'ים נקטו בתוכניות הסוואה, כמו פריסת משאיות שנראות כנושאות טילים אך למעשה ריקות, מה שגורם להסחת דעת מהשליטה האווירית האמריקאית, בעוד תא חות'י אחר מעמיס טיל על בסיס שיגור במקום אחר ומשגר אותו.

החות'ים גם הציבו טילים ומשאיות במבנים שאינם חשודים, וכאשר הם מוכנים לשיגור הם יוצאים מהבניין ופותחים במתקפה, ואז חוזרים למחבואם תוך זמן קצר.

גורמים ב"אל-ערביה" וב"אל-חדאת'" אישרו כי ממשל נשיא ארה"ב נחוש "להתעמת" עם תקיפות החות'ים ומסרו כי התקיפה האווירית הרביעית שביצעו כוחות פיקוד המרכז בסוף השבוע האחרון מעידה על התעקשותם של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ומשרד ההגנה האמריקאי להמשיך ולהכות בחות'ים כדי לשתק את יכולותיהם לאיים על הניווט הבינלאומי ועל הכוחות האמריקאים הפרוסים באזור.

הפנטגון מכיר בכך שלח'ותים יש הרבה טילים ומל"טים אוויריים וימיים וכי החות'ים לא ייפגעו בסבב אחד או בזמן קצר.

אחד הגורמים, כשנשאל על כמויות הנשק שבידי החות'ים, אמר ל"אל-ערביה" ול"אל-חדאת'": "אתם זוכרים מה אמר שר ההגנה האמריקאי?", והזכיר כי לויד אוסטין אמר במסיבת עיתונאים: "יש לי הרבה יותר ציוד וכלי נשק".

תיעוד שיגורי הטילים של החותים בתימן (צילום :רשתות ערביות)

עוד אמר הגורם, כי גם האמריקאים מוכנים להסלמה נגד החות'ים: "אם החות'ים יפציצו אנחנו נפגע בהם, ואם הם ימשיכו להפציץ אנחנו נפגע במרכזים שלהם, במכ"מים, בפיקוד ובשליטה שלהם, נעשה להם מה שעשינו לעיראק ונרדוף את מנהיגיהם".

לאיום הזה יש משמעות מיוחדת בהקשר של הפעילות הצבאית האמריקאית בתימן, שכן האמריקאים נמנעו עד כה במכוון מהסבת אבדות לחות'ים, אך כעת הם מדברים על כך שההסלמה תגיע להפצצת מפעילי החות'ים, ולאחר מכן לפגיעה במנהיגים בקבוצה זו שאחראים על ביצוע פיגועים או התמודדות עם האיראנים בחימוש ובאימונים.