נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן חזר היום (חמישי) מאמירתו לגבי הפסקת אש עד יום שני. "התקרית בצפון הרצועה סיבכה את המגעים לעסקת חטופים. אני מדבר עם מנהיגים באזור. אולי זה ייקח מעט יותר זמן", אמר הנשיא האמריקאי בתשובה לשאלת כתבים ביציאה מהבית הלבן.

הפתיל האמריקאי הולך ומתקצר - וכך גם סבלנות ממשל ביידן לנתניהו | אדליסט

"אי אפשר להכתיב לישראל הפסקת אש": ביידן יצליח ללחוץ על נתניהו?

כאמור, ארצות הבריתה הודיעה כי פתח בחקירת נסיבות התקרית בה נהרגו למעלה מ-100 איש בצפון הרצועה. "אירוע רציני וחמור", נמסר מטעם המועצה לביטחון לאומי. מתחקיר ראשוני של צה״ל לתקרית בצפון הרצועה, עולה כי "כתוצאה מאש כוחותינו נפגעו עזתים בודדים, פחות מ-10. מדובר בעזתים שהתקרבו לטנק של צה״ל, מרחק של עשרות מטרים מהכוח. התבצע נוהל מעצר חשוד מסודר - קודם כל ירי אזהרה לאוויר, ובהמשך ירי לעבר פלג גוף תחתון. אין נפגעים לכוחותינו באירוע. ⁠רובם המוחלט של הנפגעים באירוע נפגעו כתוצאה מדוחק ודריסה של המשאיות. אלפי אזרחים בזזו את המשאיות והשחיתו אותן. המשאיות עשו את דרכן למחסות ההומניטריים בעיר עזה".

מצה"ל נמסר עוד כי "בהמשך להתקהלות האלימה של תושבים עזתים ולאירוע הדריסה ובזיזת המשאיות, חלק מההמון התקרב לכוח צה״ל שתפקידו היה לאפשר את העברת המשאיות כחלק ממבצע הומניטרי להעברת הסיוע", נכתב בהודעה. "ההמון התקרב באופן שסיכן את כוחותינו, שהגיבו בירי. האירוע בתחקיר". 

חמאס מאיים להפסיק את המו"מ לשחרור החטופים בעקבות הטענה ל"טבח". שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, גינה את האירוע החריג. "אנחנו מגנים את הפגיעה הישראלית הבלתי אנושית באזרחים פלסטינים בכיכר נבולסי", אמר.