סוגרים את השמיים: בחיל האוויר האוקראיני מעריכים שהצליחו להפיל שני מטוסי קרב רוסיים נוספים, וזאת אחרי שבשבועות האחרונים נרשמו הפלות של יותר מעשרה מטוסי סו-34 בזכות "כלים חדשים" שנכנסו לפעילות. 

יפתח במלחמה גרעינית? האיום הדרמטי של פוטין למדינות נאט"ו | דיווח

מפקד חיל האוויר האוקראיני, מיקולה אולשצ'וק, דיווח אחר הצהריים כי ככל הנראה הופלו שני מטוסי קרב רוסיים מדגמי סו-34 ו-סו-35 אחרי שנורו לעברם טילים מונחים נגד מטוסים במזרח המדינה. "אנחנו ממתינים לאישור של התוצאה הרצויה", מסר.

מאז תחילת השנה, הופלו 11 מטוסי סו-34 רוסיים מעל שמי אוקראינה, כולל אתמול בבוקר באזור מריופול, ובחיל האוויר ציינו כי ההפלות הפכו "לעניין כמעט יומיומי" אחרי ש"כלים נוספים" נכנסו לשירות.

"אנחנו לא יכולים לספק לכם את הפרטים", אמר יורי איגנט מפיקוד חיל האוויר. "מטוסים מושמדים בדרום ובמזרח. יש לנו אמצעים שפועלים באופן יעיל מדי יום, הפולשים כבר מבינים שממתינה להם הפתעה בכיוון זה או אחר. העבודה נעשית כמעט בכל יום והאויב לא מרגיש חופשי כפי שהיה רגיל".

בשבועות האחרונים, גם רשמו האוקראינים הצלחה משמעותית עם הפלה של שני מטוסי A-50 להתרעה מוקדמת ולפיקוד ושליטה. המודיעין של משרד ההגנה הבריטי העריך הבוקר כי יש סבירות גבוהה שחיל האוויר הרוסי קרקע את כל צי המטוסים האסטרטגיים כל עוד נמשכת החקירה לבירור נסיבות ההפלות. "האובדן של היכולת הזו מפחיתה באופן משמעותי את תמונת המצב שניתנת לצוותי האוויר", ציינה הערכת המודיעין. "זה פער יכולת שרוסיה לא יכולה להרגשה לעצמה במרחב האווירי התחרותי במזרח אוקראינה ובדרומה".

בתוך כך, הנשיא וולודימיר זלנסקי קרא היום למדינות המערב להעביר עוד מערכות להגנה אווירית אחרי שחמישה בני אדם נהרגו בהתקפות רוסיות על אודסה, חרקיב וחרסון. "אנחנו צריכים עוד עוד מערכות הגנה מהשותפות שלנו", אמר. "אנחנו חייבים לחזק את ההגנה האווירית של אוקראינה כדי להגן טוב יותר על בני עמנו מהטרור הרוסי. עוד מערכות הגנה נגד מטוסים ועוד טילים עבור מערכות הנ"מ יצילו חיים".