מלחמת רוסיה-אוקראינה: הרשויות בגרמניה חוקרות את ההדלפה של כלי תקשורת ממלכתיים ברוסיה בנוגע לשיחת טלפון מוקלטת בין בכירי הצבא הרוסי שדנים בתמיכה באוקראינה.

לא תמכת בישראל? תשלם מחיר כבד: איפא"ק הולכת על הראש של הדמוקרטים
בגלל מפגינים פרו-פלסטינים: רה"מ קנדה נאלץ לבטל קבלת פנים חגיגית

בהקלטה שנמשכה 38 דקות, מפקד חיל האוויר של גרמניה ושלושה קצינים נוספים מתלבטים באספקה ​​תיאורטית של טילים ארוכי טווח לקייב. מדובר במהלך שקנצלר גרמניה, אולף שולץ, לא שש לעשות, למרות לחץ של בעלות ברית, בטענה שהוא יסכן את מעורבותה הישירה של ברלין במלחמה.

שר ההגנה הגרמני בוריס פיסטוריוס תיאר אתמול את האזנת הסתר כחלק מ"מלחמת מידע" שניהל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "זוהי מתקפת דיסאינפורמציה היברידית - מדובר בפילוג, מדובר בערעור האחדות שלנו", אמר פיסטוריוס. "אסור לנו ליפול לתחבולות של פוטין", אמר, והוסיף כי גרמניה תגיב בזהירות "אך לא פחות בנחישות" להדלפה.

דובר משרד ההגנה הגרמני אמר אתמול, כי שירות המודיעין של הצבא יבדוק האם התקשורת מאובטחת מספיק לשיחה כל כך רגישה. אודיו של השיחה פורסם לראשונה ביום שישי על ידי מרגריטה סימוניאן, העורכת הראשית של רשת השידור הרוסית שבשליטת המדינה RT.

"גרמניה מתכוננת למלחמה עם רוסיה", אמר אתמול סגן ראש מועצת הביטחון של רוסיה, דמיטרי מדבדב. "ניסיונות להציג את השיחה כמשחק של רקטות וטנקים הם שקר זדוני".

מתקפת הטילים המאסיבית על מוסקבה | מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום :רויטרס)

הוויכוח על הסיוע לאוקראינה עולה כאשר חבילת סיוע אמריקאית בסך 60 מיליארד דולרים נעצרת בקונגרס, וגורמת למחסור בנשק ובתחמושת בקווי החזית. אבל שולץ דחה זה מכבר קריאות, כולל של פוליטיקאים גרמנים, לשלוח סיוע של טילים ארוכי טווח לשדה הקרב האוקראיני.

מארי-אגנס שטרק-צימרמן, יושבת ראש ועדת ההגנה הפרלמנטרית של גרמניה אמרה, כי רוסיה הדליפה את ההקלטה, שבה קצינים דנים בהתקפה על שטח שסופח לרוסיה, כדי להרתיע את שולץ מלשלוח את הסיוע. "רוסיה רוצה למנוע את מסירת הטילים לאוקראינה בכל מחיר", אמרה צימרמן.