רוב האמריקאים סבורים כי ישראל "הלכה רחוק מדי" בתגובתה לטבח האכזרי שביצע ארגון הטרור חמאס ב-7 באוקטובר, וחלק הולך וגדל מאמין כי ארצות הברית לא עושה מספיק כדי לעזור לעם הפלסטיני, כך עולה מסקר חדש של ה"וול סטריט ג'ורנל" שפורסם היום (שני).

החוקר של סינוואר טוען שהוא עובד עלינו בעיניים: זה נשק יום הדין של מנהיג חמאס
"איימתי להתאבד! נגמר האוויר!": אחיו של החטוף התפרץ על נציגת הממשלה בכנסת | צפו

כ-42% מהמצביעים בסקר אמרו שישראל "'הלכה רחוק מדי' במרדף אחר חמאס". חלק קטן יותר, 19%, אמרו שישראל לא הלכה מספיק רחוק, ו-24% אמרו שתגובתה של ישראל לחמאס הייתה מידתית.

הסקר מצא כי 60% מהמצביעים מסתייגים מאופן הטיפול של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במלחמה, כאשר 31% סבורים כי פעל נכון.

"ככל שהמלחמה נמשכת זמן רב יותר, יש יותר אהדה כלפי הפלסטינים ופחות אהדה כלפי ישראל", אמר הסוקר הדמוקרטי מייקל בוצ'יאן, שערך את הסקר בו השתתפו 1,500 בני אדם, עם הרפובליקני טוני פבריציו.

נזקי הטבח בקיבוץ בארי (צילום: אבשלום ששוני)
נזקי הטבח בקיבוץ בארי (צילום: אבשלום ששוני)

על פי נתוני הסקר, 33% מהמצביעים אמרו כי ארצות הברית "עושה מעט מדי" כדי לסייע לפלסטינים, לעומת 26% בסקר שערך ה"ג'ורנל" בחודש דצמבר. כרבע מהמצביעים אמרו כי ארצות הברית עשה יותר מדי למען הפלסטינים, כאשר אותו חלק אמר שהיא פועלת במידה הנדרשת. כ-30% אמרו כי ארצות הברית "עושה יותר מדי" כדי לסייע לישראל, לעומת 22% שאמרו זאת בדצמבר. 

הצנחת הסיוע בעזה ע"י ארה"ב וירדן (צילום :דובר צה"ל)

עוד עולה מהסקר, כי 16% מהרפובליקנים אמרו שישראל "הלכה רחוק מדי" בתגובה לחמאס, לעומת 70% מהדמוקרטים. 

40% מהדמוקרטים מתחת לגיל 40 אמרו שארצות הברית "עושה יותר מדי" כדי לעזור לישראל, לעומת 33% מהדמוקרטים בני 40 ומעלה - הפרש של שבעה אחוזים. בדצמבר עמד הפער על 24 אחוזים. בקרב הדמוקרטים בני 40 ומעלה, 71% אמרו שישראל "הלכה רחוק מדי" בתגובה לחמאס - נתון זהה לחלקם של הדמוקרטים מתחת לגיל 40.

התמונה הראשית בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]