הרשויות בטורקיה מסרו היום (שלישי) כי שבעה בני אדם נעצרו בחודש שעבר בחשד לשיתוף פעולה ומסירת מידע לשירות הביון הישראלי "המוסד". החשודים נעצרו בפעולה משותפת של ארגון הביון הלאומי (MIT) ומשטרת איסטנבול.

הלחץ האמריקאי גובר: גנץ נדרש להציג תאריך יעד לסיום המלחמה
"משאלת לב שלכם": מגל תקף בעקבות השמועות על "המחלה" של נתניהו

מקורות ביטחוניים אמרו ל"דיילי סאבה" כי אחד החשודים הוא אדם שראשי התיבות של שמו הם H.T.A אשר עבד כחוקר פרטי. על פי המקורות האיש הוא מפקד משטרה לשעבר במחוז גונגורן באיסטנבול ואיש טלוויזיה שדיבר בענייני ביטחון. MIT גילה כי החשוד הדליף מידע ל"מוסד" תמורת כסף מזומן וכי המידע קשור לאנשים וחברות ממדינות המזרח התיכון. החשוד מואשם בגיוס פקידי ציבור נוספים שסייעו לו בריגול עבור שירות הביון.

על פי המקורות איש מוסד בשם קוד "ויקטוריה" יצר קשר עם H.T.A וקיבל "משימות פשוטות". האיש הטורקי הוכשר ב-2019 בבלגרד על ידי פעילי המוסד. הוא גם קיבל הוראה להשתמש באפליקציית הודעות מוצפנת כדי ליצור קשר עם הפעילים. מקורות אבטחה אמרו שהוא קיבל תשלום במטבע קריפטוגרפי כדי להסתיר את העברות הכסף.

עוד מסרו המקורות כי H.T.A. היה מעורב גם ב"איומים" ו"מעקבים" הקשורים למטרותיו. הוא הרכיב אמצעי מעקב ברכבי יעדיו ומסר מידע עדכני על מקום הימצאו למוסד.