אוקראינה הצליחה להשמיד את ספינת המלחמה החדישה ביותר של רוסיה, כך דווח היום (שלישי) ב"סאן" הבריטי. מנהלת המודיעין הצבאי האוקראינית אישרה לפני זמן קצר את הפגיעה.

"מכרו מידע": שבעה בני אדם נעצרו בטורקיה באשמת שיתוף פעולה עם המוסד
סגנית נשיא ארה"ב: "להחיל תוכנית הומניטרית לפני כניסה לרפיח"

על פי הדיווחים, הקורבטה "סרגיי קוטוב" הותקפה בידי כלי שיט בלתי מאוישים (כשב"מים) במסגרת מתקפה לילית נרחבת על חצי האי קרים הכבוש בידי הרוסים, ונפגעה באזור מיצר קרץ', המחבר בין ים אזוב לים השחור. אחד מערוצי הטלגרם ציין כי צוות האונייה שרד.

משרד ההגנה במוסקבה לא התייחס לתקרית, אם כי הדבר לגמרי אינו חריג. בקייב תחילה גם לא התייחסו, אולם מנהלת המודיעין אישרה מאוחר יותר את התקיפה ומסרה שמדובר בפעולתה.

ספינת הסיור הרוסית הושקה בראשית 2021, והצטרפה לשלוש אוניות פטרול דומות בצי. ביולי 2022, התפרסמה בערוץ הראשון של הטלוויזיה הרוסית הממלכתית כתבה על "קוטוב", ובה נאמר כי "מדובר באונייה מתקדמת ביותר, שמאפייניה הופכים אותה כמעט לבלתי ניתנת לגילוי עבור הרדארים של האויב". צוות האונייה מורכב מ-60 איש, היא מוגנת בציוד מתוחכם לגילוי מטרות ולשיבוש כלי האויב.

זו רחוקה מלהיות האבידה הראשונה של צי הים השחור הרוסי בים. רק לפני שלושה שבועות קייב כי השמידה נחתת גדולה, "צזאר קוניקוב". היא הייתה החמישית מתחילת המלחמה. מתחילת המלחמה איבדה רוסיה כמעט רבע מצי הים השחור שלה, לרבות אוניית הדגל "מוסקבה".

הסרטון והתמונה בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]