פקידי הממשל האמריקאי מסרו כי המועצה לביטחון לאומי ריככה את נאומה של קמלה האריס על עזה לפני הצגתו, כך פורסם היום (שלישי) ב-NBC News.

מתנתקים מהתלות האמריקאית: האיחוד האירופי מתכנן להגדיל את תקציב ההגנה
ה"סופר טיוזדיי" מתחיל: בדרך לקרב ביידן-טראמפ וכיצד יסתיים המירוץ של היילי?

שלושה פקידים אמריקאים בהווה ובכיר אמריקאי לשעבר אמרו כי המועצה לביטחון לאומי צמצמה חלקים מנאומו הנרחב של האריס. לשכתה של סגן הנשיא הכחישה שזה היה מרוכך.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הטיוטה המקורית של נאומו של האריס, אשר נשלחה למועצה לביטחון לאומי לבדיקה, הייתה חריפה יותר כלפי ישראל לגבי המצב ההומניטרי החמור ברצועת עזה והצורך בסיוע רב יותר מאשר הדברים שנשאה בסופו של דבר, לפי אחד המקורות.

שניים מבכירי ארה"ב אמרו כי הטיוטה הראשונית קראה באופן ישיר יותר לישראל על הצורך לאפשר מיידית משאיות סיוע נוספות. אחד מהם תיאר את השפה המקורית של האריס כחזקה אך לא שנויה במחלוקת.

הפקידים אמרו כי השינויים היו טונאליים, ולא שינויים במדיניות, וכי הערותיו של האריס על הפסקת האש - שזכו לסיקור נרחב - חזרו על דבריו של ביידן יומיים קודם לכן ועל עמדת הממשל לגבי המלחמה.

כשנשאלה על דיווחים לפיהם הנאום ביום ראשון היה מרוכך ונעשה פחות אגרסיבי, אמרה קירסטן אלן, מנהלת התקשורת של האריס, "זה לא מדויק. סגן הנשיא הרגיש שחשוב להתייחס למצב ההומניטרי הקשה בעזה, לאור ההתפתחויות האחרונות, ולחזור על קריאת הממשל שלנו לחמאס לקבל את תנאי הסכם בני הערובה".

בתוך כך, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כתב כי "אנחנו מחויבים להשיג כל עצירה כדי להעביר סיוע נוסף לעזה שזקוקים לכך נואשות. לא נעמוד מהצד, לא נוותר".