העיתון הבריטי "Evening Standard" הקדיש את השער שלו לבעיית האנטישמיות בלונדון. על פי הדיווח בעיתון, מספר המשפחות יהודיות ששוקלות לעבור מלונדון לחו"ל בגלל האנטישמיות הגואה בבירה, הולך וגודל. 

"האיסלאמיסטים שולטים בלונדון": מחוקק בבריטניה תקף את ראש העיר
יפגע בתמיכה בישראל? בבריטניה מעריכים: הפרלמנט הבא יהיה יותר פרו-פלסטיני

גדעון פלטר, מנכ"ל הקמפיין נגד אנטישמיות, אמר שסקר שנערך לאחרונה הראה שכמחצית מהיהודים שוקלים לעבור לחו"ל וכי המגמה הולכת וגוברת בגלל עוינות מתמשכת מצד חלקים בקהילה. לדבריו, הדוגמאות נעו מאיומים על חברי פרלמנט ומחוץ לפרלמנט ועד אנטישמיות באוניברסיטאות והתקפות ברחובות, כמו גם השפעת צעדות התמיכה בעזה הכוללות אירועי אנטישמיות ותמיכה בטרור חמאס.

"אנחנו מודעים לאנשים עכשיו שעזבו את המדינה. זה הסיפור הגדול ביותר שלא סופר, ההשפעה שיש על משפחות יהודיות, הפחדה המונית. האפקט המצטבר די הרסני. מאז ה-7 באוקטובר ראינו את האנטישמיות מרקיעה שחקים בכל תחומי החיים הבריטיים. ברחובות שלנו, בקמפוסים, באינטרנט, במקומות עבודה ובמקומות אחרים. רוב האנשים היהודים במדינה הזאת חוששים להראות את יהדותם בפומבי. זו לא בריטניה הסובלנית שאנו מוקירים - זו בריטניה שנכנעת לאספסוף גזעני".

בחודש שעבר דו"ח של ה-Community Security Trust, שאוסף נתונים על פשעי שנאה אנטישמיים, חשף כי היו 4,103 מקרים של "שנאה נגד יהודים" בבריטניה בשנת 2023, עלייה של 147 אחוזים לעומת השנה הקודמת. נתוני המשטרה מראים כי 1,177 פשעי שנאה אנטישמיים נרשמו בין אוקטובר לדצמבר. זה מייצג כשני שליש מהעבירות הללו שתועדו בין ינואר לדצמבר 2023. 

במהלך ביקור בבית כנסת בלונדון בשבוע שעבר, אמר הנסיך ויליאם שהוא ואשתו קייט "מודאגים מאוד מהעלייה באנטישמיות" וכי לדעות קדומות כאלה "אין מקום בחברה". ראש הממשלה רישי סונק הזהיר כי קיצונים מעוררים שנאה כלפי יהודים ומוסלמים.