מלחמת חרבות ברזל: המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים בארה"ב טענה היום (רביעי) בפני הנשיא ג'ו ביידן, כי כניסה ישראלית לרפיח עלולה להפר את הדרישה שלו להשתמש בסיוע הצבאי של ארה"ב בהתאם לחוק הבינלאומי.

פרשת הקצין מאמ"ן מסתבכת - ח"כ כהן: "השפעה מטורפת על המלחמה" | האזינו
"נשליך אותם בפח": תופעה לא צפויה בקרב תושבי עזה | צפו בתיעוד

היוזמה המדוברת מפעילה לחץ חדש על ממשל ביידן לשקול את השעיית הסיוע לישראל. יותר מ-36 דמוקרטים בבית הנבחרים, במכתב לביידן, ציטטו מכתב שחתם עליו בחודש שעבר המחייב כל מקבל (ישראל) סיוע אמריקאי לספק "הבטחות כתובות אמינות ואמינות" שהוא יציית לחוק הבינלאומי.

כניסה לרפיח, לטענתם, "תסתור" את המכתב תוך ציון "היעדר תוכנית אמינה" להגנה על האזרחים בעזה. המחוקקים הפצירו בביידן "להשתמש בכל כלי שעומד לרשותו כדי להבטיח שכל מקבלי הסיוע האמריקאי יישאו באחריות להתחייבויות הנדרשות". החותמים על המכתב כוללים דמוקרטים בכירים רבים ובני ברית קרובים של ביידן.

תושבים מרפיח נמלטים מבתיהם (צילום :רשתות ערביות)

ביידן הביע התנגדות למבצע רפיח בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו אם לא תהיה תוכנית להבטחת בטיחות האזרחים. כזכור, הדמוקרטים מתמודדים במקביל גם עם תגובה נגדית מצד מצביעים ערבים אמריקאים וצעירים על תמיכתם המתמשכת בישראל. למזכיר המדינה אנתוני בלינקן יש עד ה-25 במרץ לאשר שישראל חתמה על ההתחייבות המבוקשת. אם האישור לא יינתן, העברת הנשק של ארה"ב לישראל תושעה.